t.j.
status: obowiązujący
Rozporządzenie określa: 1) sposób przekazywania wniosku o przekazanie 1,5% należnego podatku rolnego, o którym mowa w art. 6d ust. 1 ustawy z dnia 15 listopada 1984 r. o podatku rolnym, zwanego dalej „wnioskiem”, za pomocą środków komunikacji elektro- nicznej; 2) rodzaje podpisu elektronicznego, którym powinien zostać opatrzony wniosek.
Przekazywanie wniosku za pomocą środków komunikacji elektronicznej następuje na adres do doręczeń elektro- nicznych, o którym mowa w art. 2 pkt 1 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych (Dz. U. z 2023 r. poz. 285, 1860 i 2699), organu podatkowego.
Wniosek przekazywany w sposób, o którym mowa w § 2, jest opatrywany: 1) kwalifikowanym podpisem elektronicznym albo 2) podpisem osobistym, albo 3) podpisem zaufanym.
Do dnia poprzedzającego dzień powstania obowiązku, o którym mowa w art. 155 ust. 6 ustawy z dnia 18 listopada 2020 r. o doręczeniach elektronicznych, w zakresie doręczania korespondencji z wykorzystaniem publicznej usługi rejestro- wanego doręczenia elektronicznego, przekazywanie wniosku za pomocą środków komunikacji elektronicznej może nastę- pować również za pomocą elektronicznej skrzynki podawczej organu podatkowego na elektronicznej platformie usług ad- ministracji publicznej (ePUAP). Przepis § 3 stosuje się odpowiednio.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia. Minister Finansów: wz. J. Drop 1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 2710).