t.j.
status: obowiązujący
Rozporządzenie określa: 1) wzór dowodu osobistego; 2) sposób oznaczania w dowodzie osobistym informacji o braku podpisów; 3) sposób pobierania odcisków palców; 4) szczegółowe wymogi techniczne dotyczące fotografii załączanej do wniosku o wydanie dowodu osobistego; 5) szczegółowe wymogi dotyczące załączników dołączanych do wniosku składanego w sposób, o którym mowa w art. 24 ust. 2a ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych, zwanej dalej „ustawą”; 6) sposób postępowania w sprawach utraty, uszkodzenia, zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych, o którym mowa w art. 48a ust. 1 ustawy, unieważnienia i zwrotu dowodu osobistego; 7) sposób postępowania przy odbiorze dowodu osobistego; 8) wzór zaświadczenia o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego; 9) wzór formularza zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego; 10) wzór formularza zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych; 11) sposób fizycznego anulowania unieważnionego dowodu osobistego; 12) tryb przekazywania przez konsula Rzeczypospolitej Polskiej, zwanego dalej „konsulem”, do organu gminy, który wydał dowód osobisty, zwanego dalej „wystawcą dowodu osobistego”, zawiadomienia o konieczności unieważnienia dowodu osobistego z powodu jego utraty lub uszkodzenia albo przekazania przez osobę trzecią znalezionego cudzego dowodu osobistego; 13) wzór zawiadomienia o konieczności unieważnienia dowodu osobistego.
Wzór dowodu osobistego jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia. 1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 grudnia 2023 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2708). 2) Niniejsze rozporządzenie służy stosowaniu rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2019/1157 z dnia 20 czerwca 2019 r. w sprawie poprawy zabezpieczeń dowodów osobistych obywateli Unii i dokumentów pobytowych wydawanych obywatelom Unii i członkom ich rodzin korzystającym z prawa do swobodnego przemieszczania się (Dz. Urz. UE L 188 z 12.07.2019, str. 67).
1. Od osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego, która ukończyła 12. rok życia, pobiera się odciski pal- ców wskazujących obu dłoni za pomocą elektronicznego urządzenia do pobierania odcisków palców. 2. W przypadku gdy odcisk palca wskazującego jest nieczytelny albo brak tego palca, odcisk pobiera się kolejno z palca środkowego, serdecznego albo kciuka, w odniesieniu do każdej z dłoni. Jeżeli odciski wszystkich palców danej dłoni wyka- zują niską jakość, pobiera się odcisk palca danej dłoni, który ma najwyższą jakość. 3. Informację o tym, czy odciski palców zostały pobrane, odnotowuje się we wniosku o wydanie dowodu osobistego.
W dowodzie osobistym osoby ubiegającej się o wydanie dowodu osobistego, która: 1) ukończyła 12. rok życia i nie może złożyć własnoręcznego podpisu, 2) nie ukończyła 12. roku życia – w miejscu przeznaczonym na podpis zamieszcza się informację: „BRAK PODPISU / NO SIGNATURE”.
1. Fotografię załączaną do wniosku o wydanie dowodu osobistego składanego osobiście w siedzibie organu gminy albo w trybie art. 26 ust. 1 ustawy wykonuje się na papierze fotograficznym. 2. Do wniosku o wydanie dowodu osobistego składanego w sposób, o którym mowa w art. 24 ust. 2a ustawy, załącza się plik zawierający fotografię o rozdzielczości co najmniej 492 × 633 piksele (szerokość × wysokość) i wielkości nieprzekra- czającej 2,5 MB, tak aby fotografia zachowywała proporcje odpowiadające fotografii o wymiarach 35 × 45 mm (szerokość × wysokość) i spełniała wymogi, o których mowa w art. 29 ustawy.
1. Dokument, o którym mowa w art. 29 ust. 4 i 5 ustawy, do wniosku o wydanie dowodu osobistego składanego w sposób, o którym mowa w art. 24 ust. 2a ustawy, załącza się w postaci dokumentu elektronicznego, a w razie niemożności jego uzyskania jako odwzorowanie cyfrowe dokumentu. 2. Jeżeli do wniosku składanego w sposób, o którym mowa w art. 24 ust. 2a ustawy, załączono odwzorowanie cyfrowe orzeczenia lub zaświadczenia, jego oryginał przedkłada się przy odbiorze dowodu osobistego.
Odbiór dowodu osobistego oraz zabezpieczonego dokumentu z kodem umożliwiającym odblokowanie certyfikatu identyfikacji i uwierzytelnienia oraz certyfikatu podpisu osobistego potwierdza się na formularzu odbioru dowodu osobiste- go przez złożenie podpisu w sposób, o którym mowa w art. 24 ust. 3 ustawy, albo adnotację pracownika organu gminy o przyczynie braku podpisu. W przypadku braku możliwości złożenia podpisu w sposób, o którym mowa w art. 24 ust. 3 ustawy, odbiór potwierdza się przez złożenie podpisu na wydruku formularza odbioru dowodu osobistego.
1. Przy odbiorze dowodu osobistego cudzoziemiec, który nabył obywatelstwo polskie, zwraca dokument potwier- dzający legalność jego pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wydany przez właściwy organ na podstawie przepi- sów ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (Dz. U. z 2023 r. poz. 519, 185 i 547), ustawy z dnia 13 czerwca 2003 r. o udzielaniu cudzoziemcom ochrony na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (Dz. U. z 2023 r. poz. 1504) oraz ustawy z dnia 14 lipca 2006 r. o wjeździe na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, pobycie oraz wyjeździe z tego terytorium obywateli państw członkowskich Unii Europejskiej i członków ich rodzin (Dz. U. z 2021 r. poz. 1697 oraz z 2023 r. poz. 547), jeśli taki dokument był cudzoziemcowi wydany i nie został zwrócony po doręczeniu dokumentu potwierdzające- go nabycie obywatelstwa polskiego. 2. Dokument potwierdzający legalność pobytu na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej wystawca dowodu osobistego przekazuje niezwłocznie organowi, który wydał ten dokument.
1. Utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego zgłasza się na formularzu zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, którego wzór jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia. 2. Do zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego, które jest składane przez pełnomocnika na piśmie utrwalo- nym w postaci elektronicznej, załącza się: 1) pełnomocnictwo szczególne do dokonania zgłoszenia sporządzone na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzonym przez wnioskodawcę kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, albo 2) odwzorowanie cyfrowe pełnomocnictwa szczególnego do dokonania zgłoszenia opatrzone przez pełnomocnika kwa- lifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. 3. Do zgłoszenia uszkodzenia dowodu osobistego załącza się uszkodzony dowód osobisty, a jeżeli zgłoszenie nastąpiło na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, konsulowi albo za pomocą usługi elektronicznej udostępnionej przez mini- stra właściwego do spraw informatyzacji, uszkodzony dowód osobisty przekazuje się pocztą albo osobiście wystawcy do- wodu osobistego.
1. Zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych dokonuje się na formularzu zgło- szenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych, którego wzór jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia. 2. Do zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych składanego przez pełnomocnika na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej załącza się: 1) pełnomocnictwo szczególne do dokonania zgłoszenia sporządzone na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej, opatrzonym przez wnioskodawcę kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym, albo 2) odwzorowanie cyfrowe pełnomocnictwa szczególnego do dokonania zgłoszenia opatrzone przez pełnomocnika kwa- lifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem zaufanym albo podpisem osobistym. 3. Do zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, można załączyć dokument uprawdopodobniający podejrzenie nieuprawnio- nego wykorzystania danych osobowych. 4. Do zgłoszenia, o którym mowa w ust. 1, dokonanego na piśmie utrwalonym w postaci elektronicznej można załączyć dokument elektroniczny uprawdopodobniający podejrzenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych albo od- wzorowanie cyfrowe tego dokumentu.
1. Organ gminy albo konsul powiadomiony o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego ustala zgodność danych posiadacza utraconego lub uszkodzonego dowodu osobistego z danymi zawartymi w dostępnych rejestrach publicznych oraz na podstawie innych dokumentów tożsamości, jeśli są dostępne. 2. W przypadku zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego za pomocą usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji ustalenie zgodności danych, o którym mowa w ust. 1, następuje automa- tycznie przez porównanie danych przez usługę elektroniczną, za pomocą której zgłoszono utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego, z danymi zawartymi w Rejestrze Dowodów Osobistych.
1. Organ gminy albo konsul wydaje osobie, która zgłasza utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego, zaświadcze- nie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego sporządzone na podstawie danych zweryfikowanych zgodnie z § 11. 2. W przypadku zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego za pomocą usługi elektronicznej udostępnionej przez ministra właściwego do spraw informatyzacji zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest gene- rowane automatycznie przez usługę elektroniczną, za pomocą której zgłoszono utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego. 3. Wzór zaświadczenia o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia.
Organ gminy, do którego zgłoszono utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego albo podejrzenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych, przechowuje zgłoszenie w dokumentacji związanej z dowodami osobistymi.
1. Konsul, najpóźniej następnego dnia roboczego po dniu przyjęcia zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego lub następnego dnia roboczego po dniu przekazania przez osobę trzecią znalezionego cudzego dowodu osobiste- go, przesyła wystawcy dowodu osobistego zawiadomienie o konieczności unieważnienia dowodu osobistego. Uszkodzony lub odnaleziony dowód osobisty konsul przesyła wystawcy dowodu osobistego w najbliższym możliwym terminie. 2. Zawiadomienie o konieczności unieważnienia dowodu osobistego wystawca dowodu osobistego przechowuje w do- kumentacji związanej z dowodami osobistymi. 3. Wzór zawiadomienia o konieczności unieważnienia dowodu osobistego jest określony w załączniku nr 5 do rozporzą- dzenia.
Organ gminy lub konsul niezwłocznie przekazuje wystawcy dowodu osobistego informację o dacie zwrotu dowo- du osobistego przez osobę, która utraciła obywatelstwo polskie, i w najbliższym możliwym terminie przesyła ten dokument wystawcy dowodu osobistego.
Wystawca dowodu osobistego, któremu przekazano zawiadomienie w trybie określonym w § 14, niezwłocznie dokonuje unieważnienia dowodu osobistego, o ile dowód osobisty nie został unieważniony w Rejestrze Dowodów Osobi- stych przed otrzymaniem tego zawiadomienia.
Organ gminy unieważnia dowód osobisty w Rejestrze Dowodów Osobistych przez wprowadzenie daty i informa- cji o przyczynie unieważnienia dowodu osobistego.
1. Dowód osobisty, który utracił ważność, oraz unieważniony dowód osobisty, przedkładane w organie gminy, pracownik organu gminy uszkadza fizycznie przez jego przecięcie lub przedziurkowanie w taki sposób, aby uszkodzeniu uległa fotografia wraz ze znakiem holograficznym. 2. Po uszkodzeniu, o którym mowa w ust. 1, pracownik organu gminy zwraca unieważniony dowód osobisty jego posia- daczowi lub członkowi najbliższej rodziny zgłaszającemu zgon posiadacza dowodu osobistego, jeśli osoba ta wyraża wolę zachowania unieważnionego dowodu osobistego. 3. Kierownik urzędu stanu cywilnego, któremu osoba zgłaszająca zgon przedłożyła dowód osobisty osoby zmarłej, uszkadza go w sposób, o którym mowa w ust. 1, i zwraca unieważniony dowód osobisty członkowi rodziny zgłaszającemu zgon, jeśli osoba ta wyraża wolę zachowania unieważnionego dowodu osobistego. 4. Dowód osobisty osoby zmarłej nieprzekazany osobie zgłaszającej zgon kierownik urzędu stanu cywilnego zwraca wystawcy dowodu osobistego.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem określonym w komunikacie wydanym na podstawie art. 75 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz. U. poz. 1234), z tym że w zakresie art. 24 ust. 2a pkt 2 ustawy przepisy rozporządzenia wchodzą w życie z dniem określonym w komunikacie wydanym na podstawie art. 75 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel.3) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: M. Kierwiński 3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 5 października 2021 r. w sprawie wzoru dowodu osobistego, jego wydawania i odbioru oraz utraty, uszkodzenia, unieważnienia i zwrotu (Dz. U. poz. 1865), które traci moc z dniem określonym w komunikacie wydanym na podstawie art. 75 ust. 1 pkt 1 ustawy z dnia 26 maja 2023 r. o aplikacji mObywatel (Dz. U. poz. 1234).
Załączniki do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 grudnia 2023 r. (Dz. U. poz. 2798) 27 grudnia 2023 r. (poz. …)
(cid:3) WZÓR DOWODU OSOBISTEGO I. AWERS DOWODU OSOBISTEGO 1. Tło giloszowe. 2. Litery RP wkomponowane w tło giloszowe. 3. Czarne napisy drukowane czcionką o różnej wielkości: a) Rzeczpospolita Polska Republic of Poland, b) Dowód osobisty Identity card, c) NAZWISKO / SURNAME, d) IMIONA / GIVEN NAMES, e) OBYWATELSTWO / NATIONALITY, f) DATA URODZENIA / DATE OF BIRTH, g) PŁEĆ / SEX, h) SERIA I NUMER DOKUMENTU / DOCUMENT (cid:3) NUMBER, i) TERMIN WAŻNOŚCI / EXPIRY DATE, (cid:3) j) PODPIS / SIGNATURE, (cid:3) k) NUMER CAN / CAN. 4. Tarcza herbowa z orłem w koronie wg wzoru określonego (cid:3) dla godła Rzeczypospolitej Polskiej. 5. Nadrukowany farbą optycznie zmienną symbol biometrii. (cid:3) 6. Transparentne litery DO wykonane znakami w systemie Braille’a. (cid:3) 7. Dwuliterowy kod Rzeczypospolitej Polskiej wydrukowany w sposób kontrastujący na tle niebieskiego (cid:3) prostokąta i otoczony 12 żółtymi gwiazdami. 8. Mikrodruki. (cid:3) 9. Pole do umieszczenia fotografii posiadacza dowodu osobistego. (cid:3) 10. Transparentny znak holograficzny. 11. Pole do umieszczenia powtórzonej fotografii posiadacza (cid:3) dokumentu i roku ważności dokumentu. 12. Wypukłe transparentne linie giloszowe i litery RP. (cid:3) 13. Nadruki farbami aktywnymi w promieniowaniu UV. II. REWERS DOWODU OSOBISTEGO 1. Tło giloszowe. 2. Litery RP i napis POLSKA wkomponowane w tło giloszowe. 3. Czarne napisy drukowane czcionką o różnej wielkości: a) NUMER PESEL / PERSONAL NUMBER, b) MIEJSCE URODZENIA / PLACE OF BIRTH, c) NAZWISKO RODOWE / FAMILY NAME, d) IMIONA RODZICÓW / PARENTS’ GIVEN NAMES, e) ORGAN WYDAJĄCY / ISSUING AUTHORITY, (cid:3) f) SERIA I NUMER DOKUMENTU / DOCUMENT NUMBER, (cid:3) g) DATA WYDANIA / DATE OF ISSUE. 4. Mikrodruki. (cid:3) 5. Ciąg 15 transparentnych znaków alfanumerycznych. 6. Nadruki farbami aktywnymi w promieniowaniu UV. (cid:3) Dowód osobisty ma formę karty formatu ID1 o wymiarach 53,98 × 85,60 mm wykonanej z poliwęglanu, spersonalizowanej przy użyciu wielkich liter. W trakcie personalizacji na rewersie dowodu osobistego są nanoszone kod paskowy zawierający numer CAN oraz powtórzona fotografia posiadacza dokumentu. ZaZałąłąccz zn ni ikZk nan rłrą 5 c2znik nr 2 WZÓR WWZZÓÓRR Rzeczpospolita oznaczenie organu DO/F/1 Polska Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego Instrukcja wypełniania w trzech krokach 1. WYPEŁNIAJ WIELKIMI LITERAMI 2. Pola wyboru zaznaczaj lub 3. Wypełniaj kolorem czarnym lub niebieskim 1. Dane posiadacza utraconego lub uszkodzonego dowodu Imię (imiona) Nazwisko Nazwisko rodowe Podają je zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Data urodzenia ‐ ‐ dd‐mm‐rrrr Miejsce urodzenia Dane rodziców Imię ojca (pierwsze) Imię matki (pierwsze) Nazwisko rodowe matki 2. Powód zgłoszenia Zaznacz powód zgłoszenia: utrata dowodu uszkodzenie dowodu Seria i numer utraconego lub uszkodzonego dowodu Jeśli nie znasz tych danych, pozostaw puste pole. Wypełnij w przypadku zaznaczenia pola „uszkodzenie dowodu”. Uszkodzony dowód osobisty: został przekazany zostanie przekazany osobiście pocztą Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego 1/2 3.Wniosek o wydanie zaświadczenia o zgłoszeniu utraty lub uszkodzenia dowodu Wypełnij ten punkt tylko wtedy, gdy jesteś poza granicami kraju i składasz wniosek pocztą lub faksem. Zaznacz, jak chcesz odebrać zaświadczenie: osobiście na piśmie pocztą na piśmie Wpisz adres korespondencyjny, jeśli chcesz otrzymać zaświadczenie pocztą. Ulica Numer domu Numer lokalu Kod pocztowy ‐ Miejscowość 4.Dane osoby, która zgłasza utratę lub uszkodzenie dowodu osobistego Imię (imiona) Nazwisko Nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości 5. Pouczenie Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego powoduje jego unieważnienie. Unieważnienie dowodu osoby pełnoletniej w wyniku zgłoszenia utraty dowodu skutkuje zastrzeżeniem numeru PESEL tej osoby w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL. W przypadku odnalezienia zgłoszonego dowodu nie można się nim posługiwać. 6.Oświadczenie i podpis osoby, która zgłasza utratę lub uszkodzenie dowodu Jestem świadomy/świadoma odpowiedzialności karnej za złożenie fałszywego oświadczenia. Potwierdzam, że dane wymienione w pkt 1 - 2 są prawdziwe. ‐ ‐ Data dd‐mm‐rrrr Własnoręczny czytelny podpis osoby, która zgłasza utratę lub uszkodzenie dowodu Formularz zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego 2/2
Rzeczpospolita Oznaczenie organu DO/F/2 Polska Formularz zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych Instrukcja wypełniania formularza 1. WWYPYEPŁNEIŁANJ WIAIJE LWKIIMELI KLIITMERI ALMITIE RAMI 2. Wypełniaj kolorem czarnym lub niebieskim UWAGA! Gdy zgłaszasz podejrzenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych, w tym serii i numeru dowodu osobistego, musisz to podejrzenie uprawdopodobnić. 1 .Dane posiadacza dowodu osobistego Numer PESEL Imię (imiona) Nazwisko Nazwisko rodowe Podają je zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Data urodzenia – – dd‐mm‐rrrr Miejsce urodzenia Dane rodziców Imię ojca (pierwsze) Imię matki (pierwsze) Nazwisko rodowe matki 2.Dane dowodu osobistego Seria i numer dowodu Data wydania dowodu – – dd‐mm‐rrrr Formularz zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych strona 1/2 Pamiętaj! Zgłoszenie podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych powoduje unieważnienie dowodu osobistego. Unieważnionym dowodem osobistym nie można się posługiwać. Unieważnienie dowodu osobistego osoby pełnoletniej skutkuje zastrzeżeniem numeru PESEL tej osoby w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL. 3 .Uzasadnienie zgłoszenia 4 .Dane osoby, która zgłasza podejrzenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych Nazwisko Imię (imiona) Nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości 5. Podpis osoby, która zgłasza podejrzenie nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych Data – – dd‐mm‐rrrr Własnoręczny czytelny podpis Formularz zgłoszenia podejrzenia nieuprawnionego wykorzystania danych osobowych strona 2/2 ZaZłąacłząncizkn inkr n4r 4 WZÓR WZÓR Rzeczpospolita oznaczenie organu DO/Z/1 Polska Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego 1.Informacje o zgłoszeniu Data zgłoszenia Zgłoszone zdarzenie Seria i numer utraconego lub uszkodzonego dowodu 2. Dane posiadacza utraconego lub uszkodzonego dowodu Imię (imiona) Nazwisko Imię ojca (pierwsze) Imię matki (pierwsze) Nazwisko rodowe matki Data urodzenia Miejsce urodzenia 3.Dane osoby, która zgłasza utratę lub uszkodzenie dowodu, i sposób tego zgłoszenia Nazwisko Imię (imiona) Nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości Sposób zgłoszenia 4. Pouczenie Zgłoszenie utraty lub uszkodzenia dowodu osobistego powoduje jego unieważnienie. Unieważnienie dowodu osoby pełnoletniej w wyniku zgłoszenia utraty dowodu skutkuje zastrzeżeniem numeru PESEL tej osoby w rejestrze zastrzeżeń numerów PESEL. W przypadku odnalezienia zgłoszonego dowodu nie można się nim posługiwać. Odnaleziony dowód należy przekazać organowi dowolnej gminy lub konsulowi RP. Zaświadczenie nie jest dokumentem podróży i nie upoważnia do przekraczania granicy Rzeczypospolitej Polskiej. 5.Informacje o zaświadczeniu 6.Podpis urzędnika i pieczęć okrągła organu Zaświadczenie wydane [ z urzędu ] / [ na wniosek ] Data wydania: Zaświadczenie jest ważne do czasu wydania nowego dowodu, ale nie dłużej niż dwa miesiące. Podstawa prawna: art. 47 ust. 5 i 6 ustawy z dnia 6 sierpnia 2010 r. o dowodach osobistych. Zaświadczenie o utracie lub uszkodzeniu dowodu osobistego strona 1/1
WZÓR Oznaczenie konsula kierującego zawiadomienie Data – – dd‐mm‐rrrr Miejsce Oznaczenie organu, do którego jest kierowane zawiadomienie Zawiadomienie o konieczności unieważnienia dowodu osobistego Zawiadamiam o konieczności unieważnienia dowodu osobistego w związku: ze zgłoszeniem utraty dowodu ze zgłoszeniem uszkodzenia dowodu z przekazaniem przez osobę trzecią znalezionego cudzego dowodu 1.Dane posiadacza utraconego lub uszkodzonego dowodu Numer PESEL Imię (imiona) Nazwisko Nazwisko rodowe Podają je zarówno kobiety, jak i mężczyźni. Data urodzenia – – dd‐mm‐rrrr Miejsce urodzenia Dane rodziców Imię ojca (pierwsze) Imię matki (pierwsze) Nazwisko rodowe matki Zawiadomienie o konieczności unieważnienia dowodu osobistego strona 1/ 2 2.Dane osoby, która zgłasza utratę lub uszkodzenie dowodu, lub osoby trzeciej, która przekazuje znaleziony cudzy dowód Imię (imiona) Nazwisko Podstawa ustalenia tożsamości 3 .Seria i numer dowodu utraconego, uszkodzonego lub przekazanego przez osobę trzecią Seria i numer dowodu – osobistego, o ile są znane 4 . Data zgłoszenia utraty lub uszkodzenia dowodu lub data przekazania dowodu przez osobę trzecią – – dd‐mm‐rrrr 5 .Pieczęć i podpis konsula Własnoręczny podpis Miejsce na pieczęć Zawiadomienie o konieczności unieważnienia dowodu osobistego strona 2/2