t.j.
status: obowiązujący
Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii nadaje się statut stanowiący załącznik do rozporządzenia.
Traci moc rozporządzenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 28 grudnia 2017 r. w sprawie nadania statutu Głównemu Urzędowi Geodezji i Kartografii (Dz. U. poz. 2487).
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki
STATUT GŁÓWNEGO URZĘDU GEODEZJI I KARTOGRAFII
1. Główny Urząd Geodezji i Kartografii, zwany dalej „Urzędem”, jest urzędem administracji rządowej, obsługu- jącym Głównego Geodetę Kraju, działającym pod jego bezpośrednim kierownictwem. 2. Siedzibą Urzędu jest miasto stołeczne Warszawa.
1. Główny Geodeta Kraju kieruje Urzędem przy pomocy zastępców, dyrektora generalnego oraz dyrektorów ko- mórek organizacyjnych, o których mowa w § 3. 2. Główny Geodeta Kraju może tworzyć i znosić komisje, rady i zespoły jako organy pomocnicze lub opiniodawczo- -doradcze o charakterze stałym lub doraźnym, określając cel powołania, zakres zadań, tryb pracy oraz zasady obsługi tych organów, nazwę i skład.
W skład Urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne: 1) Departament Geodezji i Kartografii; 2) Departament Informacji o Nieruchomościach; 3) Departament Informatyzacji; 4) Departament Nadzoru i Kontroli; 5) Departament Spraw Obronnych; 6) Departament Strategii i Współpracy Zagranicznej; 7) Biuro Dyrektora Generalnego; 8) Stanowisko do Spraw Audytu Wewnętrznego.