t.j.
status: obowiązujący
Rozporządzenie określa sposób: 1) sporządzania i aktualizacji spisu osób uprawnionych do udziału w referendum ogólnokrajowym, przebywających na polskich statkach morskich znajdujących się w podróży w dniu referendum; 2) powiadamiania burmistrza dzielnicy Śródmieście miasta stołecznego Warszawy o objętych spisem osobach stale za- mieszkałych w kraju; 3) wydawania zaświadczeń o prawie do głosowania.
1. Spis osób, o których mowa w § 1 pkt 1, zwany dalej „spisem”, sporządza się na formularzu według wzoru okreś- lonego w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 8 ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym. 2. Spis sporządza się zgodnie z rubrykami formularza, z tym że w rubryce „adres zamieszkania” wpisuje się adres sta- łego zamieszkania w kraju osoby uprawnionej do udziału w referendum, w odniesieniu zaś do obywateli polskich stale za- mieszkałych za granicą wpisuje się adres zamieszkania osoby uprawnionej do udziału w referendum za granicą. 3. Spis sporządza się w kolejności alfabetycznej nazwisk osób uprawnionych do udziału w referendum.
Spis sporządza się w dwóch egzemplarzach w formie wydruku komputerowego.
Kapitan statku powiadamia niezwłocznie, wykorzystując dostępne środki komunikacji elektronicznej zapewnia- jące bezpieczeństwo przesyłanych informacji i ochronę danych osobowych, burmistrza dzielnicy Śródmieście miasta sto- łecznego Warszawy o wpisaniu osoby uprawnionej do udziału w referendum ogólnokrajowym do spisu, a także o skreśleniu ze spisu osób, o których mowa w § 10 ust. 2, jeżeli uprzednio zawiadomił burmistrza dzielnicy Śródmieście miasta stołecz- nego Warszawy o umieszczeniu tych osób w spisie.
Kapitan statku podpisuje formularz spisu imieniem i nazwiskiem oraz opatruje go swoją pieczęcią.
1. Na żądanie osoby uprawnionej do udziału w referendum, zmieniającej miejsce pobytu przed dniem głosowania, kapitan statku na podstawie spisu wydaje zaświadczenie o prawie do głosowania według wzoru określonego w przepisach wydanych na podstawie art. 9 ust. 8a ustawy z dnia 14 marca 2003 r. o referendum ogólnokrajowym. 2. Zaświadczenie o prawie do głosowania osoba uprawniona do udziału w referendum odbiera osobiście, za pokwito- waniem, albo przez osobę pisemnie upoważnioną pod warunkiem podania w upoważnieniu numeru PESEL osoby upraw- nionej do udziału w referendum. 3. Po wydaniu zaświadczenia, o którym mowa w ust. 1, kapitan skreślając osobę uprawnioną do udziału w referendum ze spisu, zamieszcza w rubryce spisu „Uwagi” adnotację „zaświadczenie”. 1) Minister Infrastruktury kieruje działem administracji rządowej – gospodarka morska, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Infrastruktury (Dz. U. z 2021 r. poz. 937).
1. Kapitan statku prowadzi ewidencję wydanych zaświadczeń o prawie do głosowania, zwaną dalej „ewidencją”. 2. Ewidencję kapitan statku prowadzi w postaci papierowej albo w systemie informatycznym zapewniającym bezpie- czeństwo informacji i ochronę danych osobowych. 3. Ewidencja prowadzona w postaci papierowej jest przechowywana w miejscu niedostępnym dla osób nieuprawnionych. 4. Do ewidencji wpisuje się: 1) informację o wydaniu zaświadczenia o prawie do głosowania ze wskazaniem numeru zaświadczenia, daty jego wyda- nia, imienia (imion) i nazwiska oraz numeru PESEL wyborcy; 2) imię (imiona) i nazwisko oraz numer PESEL osoby upoważnionej do odbioru zaświadczenia o prawie do głosowania ‒ w przypadku wydania zaświadczenia o prawie do głosowania osobie upoważnionej.
Ewidencja prowadzona w postaci papierowej oraz upoważnienia do odbioru zaświadczeń o prawie do głosowania stanowią część dokumentów z przeprowadzonego referendum.
1. Spis jest aktualizowany do dnia przekazania go przewodniczącemu obwodowej komisji do spraw referendum przez wpisanie osoby uprawnionej do udziału w referendum na dodatkowym formularzu spisu, lub skreślenie osoby upraw- nionej do udziału w referendum ze spisu już sporządzonego. 2. Aktualizacji, o której mowa w ust. 1, podlegają obydwa egzemplarze spisu. 3. Przepisy § 2–5 stosuje się odpowiednio.
1. Po sporządzeniu spisu, a przed dniem głosowania, na dodatkowym formularzu spisu wpisuje się osoby, które zostały pominięte w spisie: 1) jeżeli reklamacja w sprawie nieprawidłowości sporządzenia spisu wyborców została uwzględniona przez kapitana statku; 2) w wyniku oczywistej omyłki. 2. Ze spisu skreśla się osoby z powodu: 1) wydania zaświadczenia o prawie do głosowania, o którym mowa w § 6; 2) nieuwzględnienia reklamacji w sprawie nieprawidłowości sporządzenia spisu wyborców; 3) omyłkowego ujęcia w spisie wyborców; 4) utraty obywatelstwa polskiego; 5) zgonu; 6) pozbawienia prawa wybierania. 3. Kapitan statku, dokonując aktualizacji, o której mowa w ust. 1 i 2, w rubryce spisu „Uwagi” zamieszcza adnotację, odpowiednio: „reklamacja”, „omyłka”, „zaświadczenie”, „utrata obywatelstwa polskiego”, „zgon”, „pozbawienie prawa wybierania”.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem następującym po dniu ogłoszenia.2) Minister Infrastruktury: wz. A. Bittel 2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 30 kwietnia 2003 r. w sprawie sposobu sporządzania i aktualizacji spisu osób uprawnionych do udziału w referendum ogólnokrajowym dla obwodów głosowania utworzo- nych na polskich statkach morskich (Dz. U. poz. 669 oraz z 2015 r. poz. 1157), które utraciło moc z dniem 4 sierpnia 2023 r. zgodnie z komunikatem wydanym na podstawie art. 15 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks wyborczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 497).