t.j.
status: obowiązujący
Rozporządzenie określa szczegółowe warunki współpracy organów prowadzących sprawy ewidencji ludności i wojewodów z Krajowym Biurem Wyborczym.
1. Współpraca Krajowego Biura Wyborczego z organem prowadzącym sprawy ewidencji ludności lub wojewodą następuje po przedstawieniu przez pracownika Krajowego Biura Wyborczego pisemnego upoważnienia wydanego przez Szefa Krajowego Biura Wyborczego lub właściwego dyrektora delegatury Krajowego Biura Wyborczego, a także upoważ- nienia do przetwarzania danych osobowych zgromadzonych w Centralnym Rejestrze Wyborców. 2. Organ prowadzący sprawy ewidencji ludności, we współpracy z Krajowym Biurem Wyborczym, jest reprezento- wany odpowiednio przez pracownika odpowiedzialnego w urzędzie gminy za aktualizowanie danych w Centralnym Reje- strze Wyborców i sporządzenie spisów wyborców lub pracownika odpowiedzialnego za prowadzenie spraw ewidencji lud- ności. 3. Wojewoda, we współpracy z Krajowym Biurem Wyborczym, jest reprezentowany przez pracownika odpowiedzial- nego za prowadzenie nadzoru nad sprawami ewidencji ludności.
1. W ramach współpracy związanej z podawaniem przez Państwową Komisję Wyborczą do publicznej wiadomo- ści informacji określonych w art. 165 § 1 pkt 3–5 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy, Krajowe Biuro Wy- borcze zapewnia dostęp do systemu teleinformatycznego, o którym mowa w art. 162 ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy, umożliwiający potwierdzanie danych w tym systemie, upoważnionemu przez wójta (burmistrza, prezy- denta miasta) pracownikowi odpowiedzialnemu w urzędzie gminy za aktualizowanie danych w Centralnym Rejestrze Wy- borców i sporządzenie spisów wyborców lub pracownikowi odpowiedzialnemu za prowadzenie spraw ewidencji ludności. 2. Wójt (burmistrz, prezydent miasta) realizuje zalecenia wynikające z kontroli aktualizowania danych zgromadzonych w Centralnym Rejestrze Wyborców i sporządzania spisów wyborców.
Współpraca związana z udostępnieniem informacji oraz dokumentów niezbędnych dla realizacji zadań Państwo- wej Komisji Wyborczej, realizowana na podstawie art. 165 § 1a ustawy z dnia 5 stycznia 2011 r. – Kodeks wyborczy, na- stępuje na pisemny i uzasadniony wniosek Szefa Krajowego Biura Wyborczego, właściwego dyrektora delegatury Krajo- wego Biura Wyborczego lub pracownika, o którym mowa w § 2 ust. 1. 1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem określonym w komunikacie wydanym na podstawie art. 15 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks wyborczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 497).2) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: M. Kamiński 2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 lipca 2011 r. w sprawie zapewnienia Państwowej Komisji Wyborczej wykonywania zadań związanych z nadzorem nad prowadzeniem rejestru wyborców i sporządzaniem spisów wyborców (Dz. U. z 2022 r. poz. 1703), które traci moc z dniem określonym w komunikacie wy- danym na podstawie art. 15 ust. 1 pkt 7 ustawy z dnia 26 stycznia 2023 r. o zmianie ustawy – Kodeks wyborczy oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 497) wskazującym dzień wejścia w życie tej ustawy.