w sprawie nadania statutu Krajowej Radzie Onkologicznej (DU/2023/1404)

t.j.

status: obowiązujący

Krajowej Radzie Onkologicznej nadaje się statut, stanowiący załącznik do rozporządzenia.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia. Minister Zdrowia: A. Niedzielski         1) Minister Zdrowia kieruje działem administracji rządowej – zdrowie, na podstawie § 1 ust. 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Zdrowia (Dz. U. z 2021 r. poz. 932).

Załączniki

Załącznik nr 1

Załącznik nr 1

STATUT KRAJOWEJ RADY ONKOLOGICZNEJ

    1. Pracami Krajowej Rady Onkologicznej, zwanej dalej „Radą”, kieruje przewodniczący Rady, a w przypadku jego nieobecności zastępca przewodniczącego.     2. W posiedzeniach Rady mogą brać udział, z głosem doradczym, osoby zaproszone przez przewodniczącego Rady.

Rada wybiera spośród swego grona zastępcę przewodniczącego Rady w głosowaniu jawnym większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady.

    1. Rada obraduje na posiedzeniach.     2. Posiedzenia Rady odbywają się co najmniej 10 razy w roku kalendarzowym.     3. Posiedzenia Rady zwołuje przewodniczący Rady z własnej inicjatywy lub na wniosek ministra właściwego do spraw zdrowia.     4. Rada obraduje na posiedzeniach, które odbywają się w miejscu wyznaczonym przez Przewodniczącego lub w trybie zdalnym.     5. Zawiadomienie o terminie posiedzenia Rady i planowany porządek posiedzenia są dostarczane członkom Rady nie później niż w terminie 3 dni przed wyznaczonym dniem posiedzenia.     6. W szczególnych przypadkach przewodniczący Rady może zwołać posiedzenie Rady bez zachowania terminu, o którym mowa w ust. 5.

    1. Rada przyjmuje rozstrzygnięcia dotyczące zadań, o których mowa w art. 29 ustawy z dnia 9 marca 2023 r. o Kra- jowej Sieci Onkologicznej (Dz. U. poz. 650), w formie uchwał.     2. Uchwały Rady są podejmowane zwykłą większością głosów w obecności co najmniej połowy członków Rady, z wy- łączeniem uchwał, o których mowa w ust. 4 pkt 2, które podejmuje się zwykłą większością głosów przy udziale co najmniej połowy członków Rady.     3. O trybie podjęcia uchwały decyduje przewodniczący Rady.     4. Przewodniczący Rady w celu podjęcia uchwały zarządza głosowanie w trybie:         1) głosowania jawnego albo         2) głosowania w trybie korespondencyjnym za pośrednictwem poczty elektronicznej.     5. Uchwały podjęte przez Radę podpisuje przewodniczący Rady i przekazuje je w formie pisemnej ministrowi właści- wemu do spraw zdrowia.     6. Termin na oddanie głosu w przypadku uchwał, o których mowa w ust. 4 pkt 2, wyznacza przewodniczący.     7. Przewodniczący Rady po podjęciu uchwały niezwłocznie informuje członków Rady o wynikach głosowania.     8. W przypadku równej liczby głosów decyduje głos przewodniczącego Rady.

    1. Z przebiegu posiedzeń Rady sporządza się protokół.     2. Protokół podpisuje każdorazowo osoba przewodnicząca posiedzeniu Rady i przekazuje go ministrowi właściwemu do spraw zdrowia.     3. Protokół zawiera:         1) listę uczestników zawierającą:             a) imię i nazwisko,             b) stopień naukowy, jeżeli dotyczy,             c) zajmowane stanowisko lub pełnioną funkcję;         2) informację o złożonych oświadczeniach, o których mowa w art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 9 marca 2023 r. o Krajowej Sieci Onkologicznej;         3) porządek dzienny;         4) treść obrad;         5) podjęte uchwały wraz z informacją o trybie ich podjęcia.     4. Protokół sporządza osoba wyznaczona przez przewodniczącego Rady spośród członków Rady.     5. W przypadku posiedzeń przeprowadzanych w formie zdalnej oświadczenia, o których mowa w art. 31 ust. 1 ustawy z dnia 9 marca 2023 r. o Krajowej Sieci Onkologicznej, są składane za pośrednictwem poczty elektronicznej.

Przewodniczący Rady zleca, w formie pisemnej, członkom Rady lub innym osobom, lub instytucjom publicznym spoza składu Rady przygotowania ekspertyz, ocen i opinii.

Członkom Rady przysługuje wynagrodzenie za udział w każdym posiedzeniu w wysokości:         1) przewodniczącemu Rady – 1500 zł;         2) zastępcy przewodniczącego Rady – 1350 zł;         3) pozostałym członkom Rady – 1250 zł.