t.j.
status: obowiązujący
Rozporządzenie określa sposób sporządzania informacji, o której mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych, zwanej dalej „informacją”, tryb jej przekazywania oraz jej wzór.
1. Informacja w postaci elektronicznej jest sporządzana w formacie danych umożliwiającym odczyt danych odbiorcy informacji. 2. W przypadku wniosku uczestnika o sporządzenie informacji w postaci papierowej informacja jest sporządzana jako wydruk odzwierciedlający treść informacji sporządzonej w postaci elektronicznej dla następnego zarządzającego albo insty- tucji finansowej prowadzącej IKE.
1. Informacja jest przekazywana przez zarządzającego następnemu zarządzającemu albo instytucji finansowej prowa- dzącej IKE za pomocą systemu teleinformatycznego zapewniającego właściwe zabezpieczenie danych objętych informacją. 2. Informacja jest przekazywana uczestnikowi: 1) na adres poczty elektronicznej, w przypadku gdy uczestnik podał go zarządzającemu; 2) za pośrednictwem środków komunikacji zarządzającego dedykowanych do przekazywania takich informacji uczestni- kowi w postaci elektronicznej. 3. W przypadku wniosku uczestnika o sporządzenie informacji w postaci papierowej informacja jest przekazywana przesyłką listową w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 r. − Prawo pocztowe (Dz. U. z 2022 r. poz. 896, 1933 i 2042) na jego adres zamieszkania albo inny adres do korespondencji, jeżeli uczestnik zawnioskował o przekazanie infor- macji na ten adres.
Wzór informacji stanowi załącznik do rozporządzenia.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.2) Minister Finansów: M. Rzeczkowska 1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 29 kwietnia 2022 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 939). 2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Finansów z dnia 25 czerwca 2004 r. w sprawie przekazywania informacji dotyczących uczestników pracowniczych programów emerytalnych (Dz. U. poz. 1611), które traci moc z dniem 1 stycz- nia 2023 r. zgodnie z art. 5 ust. 1 ustawy z dnia 7 kwietnia 2022 r. o zmianie ustawy o pracowniczych programach emerytalnych oraz ustawy o indywidualnych kontach emerytalnych oraz indywidualnych kontach zabezpieczenia emerytalnego (Dz. U. poz. 904). Załącznik do rozporządzenia Ministra ZFaiłąncaznniks ódwo r ozz pdonrziąadz 9en ia Ministra Finansów z dnia 9 grudnia 2022 r. (Dz. U. poz. 2694) grudnia 2022 r. (Dz. U. poz. ....) WZÓR WZÓR INFORMACJA DOTYCZĄCA UCZESTNIKA PRACOWNICZEGO PROGRAMU EMERYTALNEGO1), 2) Numer wpisu programu do 1. rejestru Dane identyfikujące uczestnika Pierwsze imię 2. Nazwisko 3. Data urodzenia (RRRR-MM-DD) 4. Adres zamieszkania 5. Numer PESEL 6. Rodzaj dokumentu tożsamości3) 7. Seria i numer dokumentu 8. tożsamości2) Dane identyfikujące pracodawcę Nazwa 9. Numer REGON 10. NIP 11. Adres siedziby 12. Adres do korespondencji 13. 1) Informację należy wypełnić wielkimi literami. 2) W przypadku dokonywania: 1) przeniesienia – zarządzający przekazuje wraz z dokonaniem przeniesienia nowemu zarządzającemu oraz uczestnikowi informację, o której mowa w art. 8 ust. 1 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych (Dz. U. z 2021 r. poz. 2139 oraz z 2022 r. poz. 904), i informacje uzyskane od wszystkich poprzednich zarządzających oraz od instytucji finansowych prowadzących IKE uczestnika; 2) wypłaty – zarządzający przekazuje uczestnikowi informację, o której mowa w art. 8 ust. 2 pkt 1–6 i 9 ustawy z dnia 20 kwietnia 2004 r. o pracowniczych programach emerytalnych, oraz informację o wysokości wypłaty. 3) Należy podać wprzypadku osób nieposiadających obywatelstwa polskiego. – 4 – Dane identyfikujące zarządzającego Nazwa 14. Numer REGON 15. NIP 16. Adres siedziby 17. Adres do korespondencji 18. Wysokość wpłat w ciągu każdego roku kalendarzowego Rok Składka podstawowa Składka dodatkowa 19. 20. 21. Suma wpłaconych po dniu 31 maja 2004 r. składek podstawowych4) 22. Informacja o przyjętych wypłatach transferowych5) Data przyjętej wypłaty Dane identyfikujące Wysokość przyjętej wypłaty transferowej (RRRR-MM-DD) zarządzającego, który dokonał transferowej wypłaty transferowej, lub nazwa instytucji finansowej prowadzącej IKE, która 4) Wypełnia się w przypadku, gdy wypłata transferowa jest dokonywana na IKE. 5) Wypełnia się również w przypadku przeniesienia. – 5 – dokonała wypłaty transferowej 23. 24. 25. Informacja o dokonaniu wypłaty transferowej6) Data dokonania wypłaty Dane identyfikujące Wysokość dokonanej wypłaty transferowej (RRRR-MM-DD) zarządzającego lub nazwa transferowej instytucji finansowej prowadzącej IKE, do których dokonywana jest wypłata transferowa 26. 27. 28. Aktualna wartość środków pochodzących 29. z wpłat na IKE7) Data sporządzenia informacji 30. (RRRR-MM-DD) Imię i nazwisko osoby 31. odpowiedzialnej za przygotowanie informacji Funkcja 32. Podpis 33. 6) W przypadku: 1) wypłaty podaje się informację o wysokości wypłaty; 2) przeniesienia podaje się informację o wysokości środków przenoszonych. 7) Wypełnia się w przypadku, gdy do programu przyjęto wypłatę transferową z IKE uczestnika.