w sprawie Krajowej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach i lokalnych komisji etycznych do spraw doświadczeń na zwierzętach (DU/2022/2643)

t.j.

status: obowiązujący

Rozporządzenie określa:         1) liczbę lokalnych komisji etycznych do spraw doświadczeń na zwierzętach, zwanych dalej „lokalnymi komisjami”, ich siedziby i właściwość miejscową;         2) tryb zgłaszania kandydatów na członków Krajowej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach, zwanej dalej „Komisją”, i lokalnych komisji oraz powoływania ich członków;         3) wzór zgłoszenia kandydata na członka Komisji i zgłoszenia kandydata na członka lokalnej komisji, zwanych dalej „zgłoszeniami”;         4) tryb funkcjonowania Komisji i lokalnych komisji;         5) sposób finansowania działalności Komisji i lokalnych komisji;         6) wysokość wynagrodzenia członków Komisji i lokalnych komisji oraz sposób jego wypłacania.

    1. Liczba lokalnych komisji wynosi 11.     2. Siedzibami lokalnych komisji są: Bydgoszcz, Katowice, Kraków, Lublin, Łódź, Olsztyn, Poznań, Warszawa i Wroc- ław, przy czym w Krakowie i w Warszawie mają siedziby po 2 lokalne komisje.     3. Właściwość miejscowa:         1) Lokalnej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach z siedzibą w Bydgoszczy obejmuje obszary woje- wództw: kujawsko-pomorskiego i pomorskiego;         2) Lokalnej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach z siedzibą w Katowicach obejmuje obszar woje- wództwa śląskiego;         3) I Lokalnej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach z siedzibą w Krakowie obejmuje obszar woje- wództwa małopolskiego, przy czym w przypadku miasta Krakowa – obszary następujących dzielnic: Dzielnicy I Stare Miasto, Dzielnicy II Grzegórzki, Dzielnicy III Prądnik Czerwony, Dzielnicy VI Bronowice, Dzielnicy IX Łagiewniki- -Borek Fałęcki, Dzielnicy XII Bieżanów-Prokocim, Dzielnicy XIV Czyżyny, Dzielnicy XVI Bieńczyce i Dzielnicy XVIII Nowa Huta;         1) Minister Edukacji i Nauki kieruje działem administracji rządowej – szkolnictwo wyższe i nauka, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozpo- rządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 20 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Edukacji i Nauki (Dz. U. z 2022 r. poz. 18 i 1842).         4) II Lokalnej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach z siedzibą w Krakowie obejmuje obszary woje- wództwa świętokrzyskiego i następujących dzielnic miasta Krakowa: Dzielnicy IV Prądnik Biały, Dzielnicy V Kro- wodrza, Dzielnicy VII Zwierzyniec, Dzielnicy VIII Dębniki, Dzielnicy X Swoszowice, Dzielnicy XI Podgórze Duchackie, Dzielnicy XIII Podgórze, Dzielnicy XV Mistrzejowice i Dzielnicy XVII Wzgórza Krzesławickie;         5) Lokalnej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach z siedzibą w Lublinie obejmuje obszary woje- wództw: lubelskiego i podkarpackiego;         6) Lokalnej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach z siedzibą w Łodzi obejmuje obszar województwa łódzkiego;         7) Lokalnej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach z siedzibą w Olsztynie obejmuje obszary woje- wództw: podlaskiego i warmińsko-mazurskiego;         8) Lokalnej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach z siedzibą w Poznaniu obejmuje obszary woje- wództw: wielkopolskiego i zachodniopomorskiego;         9) I Lokalnej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach z siedzibą w Warszawie obejmuje obszary powiatów: ciechanowskiego, garwolińskiego, łosickiego, makowskiego, mińskiego, mławskiego, ostrołęckiego, ostrow- skiego, otwockiego, przasnyskiego, pułtuskiego, siedleckiego, sokołowskiego, węgrowskiego i wyszkowskiego oraz następujących dzielnic miasta stołecznego Warszawy: Ochoty (części północnej do ulic Banacha i Bitwy Warszaw- skiej 1920 r. oraz ulice Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. numery parzyste), Pragi-Południe, Pragi-Północ, Rem- bertowa, Śródmieścia, Targówka, Wawra, Wesołej i Wilanowa;         10) II Lokalnej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach z siedzibą w Warszawie obejmuje obszary powiatów: białobrzeskiego, grójeckiego, kozienickiego, legionowskiego, nowodworskiego, piaseczyńskiego, płockie- go, płońskiego, pruszkowskiego, przysuskiego, radomskiego, sierpeckiego, sochaczewskiego, szydłowieckiego, war- szawskiego zachodniego, zwoleńskiego, żuromińskiego i żyrardowskiego oraz następujących dzielnic miasta stołecz- nego Warszawy: Bemowa, Białołęki, Bielan, Mokotowa, Ochoty (części południowej do ulic Banacha i Bitwy War- szawskiej 1920 r. oraz ulice Banacha i Bitwy Warszawskiej 1920 r. numery nieparzyste), Ursusa, Ursynowa, Wło- chów, Woli i Żoliborza;         11) Lokalnej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach z siedzibą we Wrocławiu obejmuje obszary woje- wództw: dolnośląskiego, lubuskiego i opolskiego.

    1. Minister właściwy do spraw szkolnictwa wyższego i nauki, zwany dalej „ministrem”, nie później niż w terminie 3 miesięcy przed upływem kadencji członków Komisji, zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na swojej stronie podmiotowej ogłoszenie o przyjmowaniu zgłoszeń.     2. Ogłoszenie o przyjmowaniu zgłoszeń zawiera:         1) termin składania zgłoszeń;         2) sposób składania zgłoszeń;         3) informację o dokumentach, które należy dołączyć do zgłoszenia, wskazanych w przepisach art. 34 ust. 2d i 2e ustawy z dnia 15 stycznia 2015 r. o ochronie zwierząt wykorzystywanych do celów naukowych lub edukacyjnych, zwanej dalej „ustawą”.

Zgłoszenie składa się na formularzu, którego wzór jest określony w załączniku do rozporządzenia.

    1. Minister dokonuje oceny, czy zgłoszenie:         1) zostało złożone:             a) w terminie określonym w ogłoszeniu o przyjmowaniu zgłoszeń,             b) przez podmiot, o którym mowa w art. 34 ust. 2a albo 2b ustawy;         2) spełnia wymagania, o których mowa w art. 34 ust. 2c–2e ustawy.     2. Zgłoszenie złożone:         1) po upływie terminu określonego w ogłoszeniu o przyjmowaniu zgłoszeń,         2) przez podmiot inny niż podmiot, o którym mowa w art. 34 ust. 2a albo 2b ustawy – nie podlega rozpatrzeniu.     3. W przypadku gdy zgłoszenie nie spełnia wymagań określonych w art. 34 ust. 2c–2e ustawy, wzywa się kandydata na członka Komisji, podmiot albo organizację, które go zgłosiły, do uzupełnienia zgłoszenia w terminie 7 dni od dnia otrzyma- nia wezwania, z pouczeniem, że nieuzupełnienie braków w wyznaczonym terminie spowoduje pozostawienie zgłoszenia bez rozpatrzenia.

Minister powołuje członków Komisji spośród kandydatów, których zgłoszenia spełniają wymagania, o których mowa w art. 34 ust. 2c–2e ustawy.

W przypadku konieczności uzupełnienia składu Komisji w czasie trwania jej kadencji minister:         1) powołuje nowego członka Komisji spośród kandydatów zgłoszonych na tę kadencję;         2) zamieszcza ogłoszenie o przyjmowaniu zgłoszeń, jeżeli nie jest możliwe uzupełnienie składu Komisji w sposób, o którym mowa w pkt 1.

Komisja, nie później niż w terminie 3 miesięcy przed upływem kadencji członków lokalnej komisji, zamieszcza w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej ministra ogłoszenie o przyjmowaniu zgłoszeń. Przepisy § 3 ust. 2 i § 4‒7 stosuje się odpowiednio.

    1. Przewodniczący Komisji kieruje jej pracami.     2. Do zadań przewodniczącego Komisji należy:         1) organizowanie prac Komisji, w tym ustalanie terminów i porządku obrad jej posiedzeń;         2) przewodniczenie posiedzeniom Komisji;         3) zapewnianie prawidłowego działania i terminowej realizacji zadań Komisji;         4) wyznaczanie do realizacji zadań Komisji jej poszczególnych członków albo zespołu złożonego z jej członków, zwane- go dalej „zespołem Komisji”;         5) reprezentowanie Komisji na zewnątrz;         6) wyznaczanie do przygotowania uzasadnienia uchwały członka Komisji albo zespołu Komisji.     3. Przewodniczący Komisji może zlecić ekspertowi niebędącemu członkiem Komisji sporządzenie ekspertyzy niezbęd- nej do realizacji zadań Komisji. Ekspert może zostać wyznaczony do udziału w pracach zespołu Komisji.

Wiceprzewodniczący Komisji wykonuje czynności powierzone przez przewodniczącego Komisji i zastępuje go w razie jego nieobecności.

    1. Komisja działa na posiedzeniach zwoływanych stosownie do potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na kwartał.     2. Przewodniczący Komisji zwołuje posiedzenia Komisji:         1) z własnej inicjatywy;         2) na wniosek ministra, zespołu Komisji albo co najmniej 3 jej członków.     3. Zawiadomienie o posiedzeniu Komisji wraz z informacją o jego miejscu, terminie i proponowanym porządku obrad oraz z materiałami przeznaczonymi do rozpatrzenia albo wskazaniem sposobu dostępu do tych materiałów wysyła się człon- kom Komisji na wskazane przez nich adresy poczty elektronicznej co najmniej 7 dni przed terminem posiedzenia.     4. W posiedzeniu Komisji, poza jej członkami, mogą uczestniczyć osoby sprawujące obsługę Komisji.     5. Na zaproszenie przewodniczącego Komisji w posiedzeniu Komisji mogą uczestniczyć osoby niebędące członkami Komisji, których obecność jest uzasadniona ze względu na przedmiot spraw rozpatrywanych na posiedzeniu.     6. Przedstawiciel ministra biorący udział w posiedzeniu Komisji zgodnie z art. 34 ust. 5 ustawy może zwracać się do Komisji o przekazanie informacji lub wyjaśnień w sprawach będących przedmiotem jej prac. Jeżeli informacje lub wyjaś- nienia mają być przekazane w formie pisemnej, przedstawiciel ministra wyznacza termin ich przekazania.     7. Komisja może rozstrzygać sprawy w drodze korespondencyjnego uzgodnienia stanowisk (tryb obiegowy).

    1. Komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej 8 członków Komisji.     2. W przypadku równej liczby głosów o wyniku głosowania decyduje głos przewodniczącego Komisji, a w przypadku jego nieobecności − głos wiceprzewodniczącego Komisji.

    1. Z posiedzenia Komisji sporządza się protokół, w którym zamieszcza się w szczególności informacje dotyczące:         1) przyjętego porządku obrad;         2) przebiegu posiedzenia;         3) przyjętych ustaleń;         4) podjętych uchwał;         5) zgłoszonych przez członków Komisji zdań odrębnych;         6) wyników głosowań;         7) udziału w posiedzeniu osób, o których mowa w § 11 ust. 5.     2. Do protokołu dołącza się listę zawierającą imiona i nazwiska członków Komisji obecnych na posiedzeniu.     3. Projekt protokołu jest udostępniany członkom Komisji z możliwością zgłaszania uwag do jego treści i złożenia wniosku o sprostowanie protokołu w terminie 7 dni od dnia jego otrzymania.     4. Protokół podpisuje przewodniczący Komisji, a w przypadku jego nieobecności − wiceprzewodniczący Komisji.

    1. Przewodniczący lokalnej komisji kieruje jej pracami.     2. Do zadań przewodniczącego lokalnej komisji należy:         1) organizowanie prac lokalnej komisji, w tym ustalanie terminów i porządku obrad jej posiedzeń;         2) przewodniczenie posiedzeniom lokalnej komisji;         3) zapewnianie prawidłowego działania i terminowej realizacji zadań lokalnej komisji;         4) wyznaczanie do realizacji zadań lokalnej komisji poszczególnych członków lokalnej komisji albo zespołu złożonego z członków lokalnej komisji, zwanego dalej „zespołem lokalnej komisji”;         5) reprezentowanie lokalnej komisji na zewnątrz.     3. Przewodniczący lokalnej komisji może zlecić ekspertowi niebędącemu członkiem lokalnej komisji sporządzenie eks- pertyzy niezbędnej do realizacji zadań lokalnej komisji.     4. Przewodniczący lokalnej komisji w celu przeprowadzenia:         1) oceny, o której mowa w art. 47 ustawy, wyznacza członka lokalnej komisji lub zespół lokalnej komisji do przygoto- wania projektu uchwały w sprawie udzielenia zgody na przeprowadzenie doświadczenia albo jego zmianę,         2) oceny retrospektywnej wyznacza członka lokalnej komisji lub zespół lokalnej komisji do przygotowania projektu tej oceny – i określa termin jego przygotowania.

Wiceprzewodniczący lokalnej komisji wykonuje czynności powierzone przez przewodniczącego lokalnej komisji oraz zastępuje go w razie jego nieobecności.

    1. Lokalna komisja działa na posiedzeniach zwoływanych stosownie do potrzeb, nie rzadziej jednak niż raz na 2 miesiące.     2. Przewodniczący lokalnej komisji zwołuje posiedzenia lokalnej komisji:         1) z własnej inicjatywy;         2) na wniosek zespołu lokalnej komisji albo co najmniej 3 jej członków.     3. Do zwoływania i odbywania posiedzeń lokalnej komisji oraz rozstrzygania przez nią spraw stosuje się przepisy § 11 ust. 3–5 i 7.

    1. Z wyłączeniem spraw, o których mowa w art. 48 ust. 5 ustawy, lokalna komisja podejmuje uchwały zwykłą większością głosów, w obecności co najmniej połowy ustawowej liczby członków lokalnej komisji.     2. W przypadku równej liczby głosów o wyniku głosowania decyduje głos przewodniczącego lokalnej komisji, a w przy- padku jego nieobecności − głos wiceprzewodniczącego lokalnej komisji.

Z posiedzenia lokalnej komisji sporządza się protokół. Do protokołu lokalnej komisji przepisy § 13 stosuje się odpowiednio.

Wysokość wynagrodzenia przysługującego za udział w posiedzeniu Komisji wynosi:         1) 600 zł − w przypadku przewodniczącego Komisji;         2) 480 zł − w przypadku pozostałych członków Komisji.

    1. Finansowanie kosztów wynagrodzeń, o których mowa w § 19, i podróży członków Komisji w związku z udzia- łem w jej posiedzeniach odbywa się na podstawie kwartalnych zestawień sporządzanych przez Komisję.     2. Kwartalne zestawienie zawiera:         1) daty posiedzeń Komisji;         2) następujące informacje w odniesieniu do każdego członka Komisji:             a) imię i nazwisko,             b) całkowitą kwotę wynagrodzenia stanowiącą iloczyn odpowiedniej stawki, o której mowa w § 19, i liczby posie- dzeń Komisji, w których dany członek Komisji uczestniczył,             c) koszty przejazdu i dojazdu środkami komunikacji miejscowej,             d) koszty noclegów,             e) koszty innych poniesionych wydatków, niezbędnych do wzięcia udziału w posiedzeniach Komisji.     3. Komisja dołącza do kwartalnego zestawienia:         1) kopie list, o których mowa w § 13 ust. 2;         2) dokumenty potwierdzające poniesienie wydatków, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. c–e.     4. Komisja przekazuje ministrowi kwartalne zestawienie w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału.     5. Kwartalne zestawienie dotyczące czwartego kwartału Komisja przekazuje ministrowi do dnia 15 grudnia. Koszty nieuwzględnione w kwartalnym zestawieniu dotyczącym czwartego kwartału ujmuje się w kwartalnym zestawieniu doty- czącym pierwszego kwartału roku następnego.     6. Minister wypłaca wynagrodzenie, o którym mowa w § 19, i dokonuje zwrotu kosztów podróży w związku z udziałem w posiedzeniach Komisji, w terminie 30 dni od dnia otrzymania kompletnego i poprawnego kwartalnego zestawienia, na wskazany przez członka Komisji rachunek bankowy, chyba że członek Komisji złożył wniosek o wypłatę wynagrodzenia do rąk własnych.

    1. Finansowanie innych kosztów związanych z realizacją zadań Komisji odbywa się na podstawie informacji prze- kazanej ministrowi przez Komisję.     2. Informacja, o której mowa w ust. 1, zawiera w szczególności wskazanie podmiotu wybranego do realizacji zadania i uzasadnienie poniesienia wydatku lub potwierdzenie poniesionego wydatku.

Wysokość wynagrodzenia przysługującego za udział w posiedzeniu lokalnej komisji wynosi:         1) 480 zł − w przypadku przewodniczącego lokalnej komisji;         2) 350 zł − w przypadku pozostałych członków lokalnej komisji.

    1. Finansowanie kosztów wynagrodzeń, o których mowa w § 22, i podróży członków lokalnej komisji w związku z udziałem w jej posiedzeniach oraz innych kosztów związanych z realizacją jej zadań odbywa się na podstawie kwartal- nych zestawień sporządzanych przez podmiot systemu szkolnictwa wyższego i nauki, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.2)), zapewniający obsługę lokalnej komisji, zwany dalej „podmiotem obsługującym”.     2. Kwartalne zestawienie zawiera:         1) daty posiedzeń lokalnej komisji;         2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2022 r. poz. 583, 655, 682, 807, 1010, 1079, 1117, 1459, 2185 i 2306. Dziennik Ustaw –6 – Poz. 2643         2) następujące informacje w odniesieniu do każdego członka lokalnej komisji:             a) imię i nazwisko,             b) całkowitą kwotę wynagrodzenia stanowiącą iloczyn odpowiedniej stawki, o której mowa w § 22, i liczby posie- dzeń lokalnej komisji, w których dany członek lokalnej komisji uczestniczył,             c) koszty przejazdu i dojazdu środkami komunikacji miejscowej,             d) koszty noclegów,             e) koszty innych poniesionych wydatków niezbędnych do wzięcia udziału w posiedzeniach lokalnej komisji;         3) kwotę innych kosztów związanych z realizacją zadań lokalnej komisji. 3.Lokalna komisja dołącza do kwartalnego zestawienia:         1) kopie list, o których mowa w § 13 ust. 2;         2) dokumenty potwierdzające poniesienie wydatków, o których mowa w ust. 2 pkt 2 lit. c–e i pkt 3. 4.Podmiot obsługujący przekazuje ministrowi kwartalne zestawienie w terminie do 15. dnia miesiąca następującego po zakończeniu kwartału. 5.Kwartalne zestawienie dotyczące czwartego kwartału podmiot obsługujący przekazuje ministrowi do dnia 15 grud- nia. Koszty nieuwzględnione w kwartalnym zestawieniu dotyczącym czwartego kwartału ujmuje się w kwartalnym zesta- wieniu dotyczącym pierwszego kwartału roku następnego.     6. Minister przekazuje podmiotowi obsługującemu środki finansowe na pokrycie kosztów, o których mowa w ust. 1, w terminie 30 dni od dnia otrzymania kompletnego i poprawnego kwartalnego zestawienia. 7.Podmiot obsługujący wypłaca wynagrodzenie, o którym mowa w § 22, i dokonuje zwrotu kosztów podróży w związku z udziałem w posiedzeniach lokalnej komisji, nie rzadziej niż raz na kwartał, na wskazany przez członka lokalnej komisji rachunek bankowy, chyba że członek lokalnej komisji złożył wniosek o wypłatę wynagrodzenia do rąk własnych.

Do postępowań w sprawach:         1) udzielenia zgody na przeprowadzenie doświadczenia,         2) udzielenia zgody na zmianę doświadczenia,         3) cofania udzielonej zgody na przeprowadzenie doświadczenia,         4) ocen retrospektywnych,         5) finansowania kosztów działalności Komisji i lokalnych komisji, w tym wynagrodzeń członków tych komisji i zwrotu kosztów ich podróży w związku z udziałem w posiedzeniach tych komisji –wszczętych i niezakończonych przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia stosuje się przepisy dotychczasowe.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2023 r.3) Minister Edukacji i Nauki: P. Czarnek         3) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 5 maja 2015 r. w spra- wie Krajowej Komisji Etycznej do Spraw Doświadczeń na Zwierzętach oraz lokalnych komisji etycznych do spraw doświadczeń na zwierzętach (Dz. U. z 2019 r. poz. 1019), które traci moc z dniem 1 stycznia 2023 r., zgodnie z art. 15 ustawy z dnia 17 listopada 2021 r. o zmianie ustawy o ochronie zwierząt wykorzystywanych do celów naukowych lub edukacyjnych (Dz. U. poz. 2338). – 11 – Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia Dziennik Ustaw – 7 – 7 grudnia 2022 r. (Dz. U. poz. …Po)z . 2643 WZÓR Załącznik do rozporządzenia Ministra Edukacji i Nauki z dnia 7 grudnia 2022 r. (Dz. U. poz. 2643) ZGŁOSZENIE KANDYDATA NA CZŁONKA KRAJOWEJ KOMISJI ETYCZNEJ DO WZÓR SPRAW DOŚWIADCZEŃ NA ZWIERZĘTACH / LOKALNEJ KOMISJI ETYCZNEJ DO ZGŁOSZENIE KANDYDASTPAR NAAW C ZDŁOOŚNWKAIA KDRACJZOEWŃE JN KAO ZMWISJIIE ERTZYĘCTZANECJH D*O) SPRAW DOŚWIADCZEŃ NA ZWIERZĘTACH / LOKALNEJ KOMISJI ETYCZNEJ DO SPRAW DOŚWIADCZEŃ NA ZWIERZĘTACH*) I. Informacje o kandydacie:     1. Imię i nazwisko …………………………………………………………………….................     2. Data urodzenia ………………………………………………………………………………..     3. Adres do korespondencji ..........................................................................................................     4. Adres poczty elektronicznej lub numer telefonu ……………………………………………..     5. Stopień naukowy, tytuł profesora lub tytuł zawodowy …….................……….…….............     6. Opis wiedzy lub doświadczenia albo dorobku naukowego lub zawodowego: …………………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………...     7. Opis działalności w zakresie ochrony zwierząt: …………………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………... …………………………………………………………………………………………………... 8. Stopień naukowy albo tytuł profesora uzyskany przez kandydata, o którym mowa w art. 34 ust. 1 pkt 1 / w art. 37 ust. 1 pkt 1*) ustawy z dnia 15 stycznia 2015 r. o ochronie zwierząt wykorzystywanych do celów naukowych lub edukacyjnych, w zakresie:  nauk medycznych  nauk farmaceutycznych  nauk o zdrowiu  nauk biologicznych – 12 –  inżynierii biomedycznej  technologii żywności i żywienia  rolnictwa i ogrodnictwa  weterynarii  zootechniki i rybactwa  nauk chemicznych  nauk fizycznych  nauk o Ziemi i środowisku Dorobek naukowy lub zawodowy kandydata, o którym mowa w art. 34 ust. 1 pkt 2 / w art. 37 ust. 1 pkt 2*) ustawy z dnia 15 stycznia 2015 r. o ochronie zwierząt wykorzystywanych do celów naukowych lub edukacyjnych, w zakresie:  filozofii  etyki  prawa …............................................... …............................................... (data) (podpis kandydata) II. Dane podmiotu systemu szkolnictwa wyższego i nauki, o którym mowa w art. 7 ust. 1 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. z 2022 r. poz. 574, z późn. zm.), albo organizacji społecznej, której statutowym celem działania jest ochrona zwierząt, zgłaszających kandydata**):     1. Nazwa .......................................................................................................................................     2. Adres ........................................................................................................................................     3. Adres strony internetowej .........................................................................................................     4. Telefon ......................................................................................................................................     5. Faks lub adres poczty elektronicznej .........................................................................................     6. Imię i nazwisko kierownika ..................................................................................................... …............................................... …............................................... (data) (podpis kierownika podmiotu albo organizacji zgłaszającej kandydata) *) Niepotrzebne skreślić. **) Nie dotyczy kandydatów składających zgłoszenie we własnym imieniu.