w sprawie kontroli operacyjnej prowadzonej przez Inspektorat Wewnętrzny Służby Więziennej (DU/2022/2603)

t.j.

status: obowiązujący

Rozporządzenie określa:         1) sposób sporządzania dokumentacji w związku z zarządzeniem kontroli operacyjnej, zwanej dalej „kontrolą”;         2) sposób dokumentowania kontroli;         3) sposób przechowywania i przekazywania wniosków i zarządzeń dotyczących kontroli;         4) sposób przechowywania, przekazywania oraz przetwarzania, kopiowania i niszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli;         5) zakres danych gromadzonych w rejestrach, o których mowa w art. 23p ust. 23 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służ- bie Więziennej;         6) wzory druków i rejestrów stosowanych w ramach kontroli.

Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o:         1) adnotacjach – należy przez to rozumieć dokument elektroniczny, stanowiący odrębną całość znaczeniową zbiór da- nych uporządkowanych w określonej strukturze wewnętrznej i zapisany na informatycznym nośniku danych, o któ- rym mowa w art. 3 pkt 1 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zada- nia publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070 oraz z 2022 r. poz. 1087), zwanym dalej „nośnikiem”, powiązany z zapisem i zawierający informacje dotyczące przebiegu kontroli, informacje o rozpoczęciu, przebiegu i zakończeniu wypowie- dzi osób, wobec których jest prowadzona kontrola, umożliwiające automatyczne wyszukanie wskazanego fragmentu zapisu;         2) metadanych – należy przez to rozumieć skrót informacji logicznie powiązanych z zapisem plików w bazach danych, opisujących ten plik, ułatwiający wyszukiwanie, kontrolowanie, zrozumienie i długotrwałe przechowywanie oraz za- rządzanie;         3) nośniku pierwotnym – należy przez to rozumieć nośnik, na którym utrwalono zapis obrazu lub dźwięku podczas sto- sowania kontroli, a jeżeli taki zapis utrwalono za pomocą systemu teleinformatycznego, to należy przez to rozumieć ten system;         4) nośniku wtórnym – należy przez to rozumieć nośnik, na który skopiowano zapis z nośnika pierwotnego;         5) nośniku kopii – należy przez to rozumieć nośnik, na który skopiowano zapis z nośnika wtórnego.

    1. Kontrolę dokumentuje się przez gromadzenie przez funkcjonariuszy Inspektoratu Wewnętrznego Służby Wię- ziennej, zwanego dalej „IWSW”:         1) w odrębnych zbiorach tworzonych dla poszczególnych podmiotów lub przedmiotów, wobec których jest stosowana kontrola, materiałów zgromadzonych podczas jej stosowania, w szczególności:             a) nośników, na których zostały utrwalone treści uzyskane w trakcie prowadzenia kontroli,             b) kopii wykonanych z nośników,             c) dokumentów sporządzonych na podstawie informacji utrwalonych na nośnikach;         2) w odrębnych zbiorach dokumentów związanych z realizacją czynności operacyjno-rozpoznawczych pozostałej doku- mentacji kontroli.     2. Dokumenty kontroli sporządza się według następujących wzorów:         1) wzór formularza zawierającego wniosek Szefa IWSW do Sądu Okręgowego w Warszawie o zarządzenie lub przedłu- żenie kontroli, decyzję Prokuratora Generalnego w zakresie zgody na złożenie tego wniosku oraz postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie w przedmiocie zarządzenia kontroli, który jest określony w załączniku nr 1 do rozporzą- dzenia;         2) wzór formularza zawierającego wniosek Szefa IWSW do Prokuratora Generalnego o wyrażenie zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki, decyzję Prokuratora Generalnego w zakresie tego wniosku, zarządze- nie kontroli przez Szefa IWSW w przypadkach niecierpiących zwłoki oraz wniosek Szefa IWSW do Sądu Okręgowe- go w Warszawie o udzielenie zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Szefa IWSW w przypadkach nie- cierpiących zwłoki i postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie w zakresie tego wniosku, który jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;         3) wzór notatki urzędowej z przeprowadzonej kontroli, sporządzonej przez funkcjonariusza IWSW prowadzącego spra- wę, w ramach której zarządzono kontrolę, który jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia;         4) wzór zarządzenia Szefa IWSW o komisyjnym i protokolarnym zniszczeniu materiałów uzyskanych podczas stosowa- nia kontroli, który jest określony w załączniku nr 4 do rozporządzenia;         5) wzór protokołu komisyjnego zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli, który jest określony w załączniku nr 5 do rozporządzenia.     3. W trzech egzemplarzach sporządza się:         1) wniosek Szefa IWSW do Sądu Okręgowego w Warszawie o zarządzenie lub przedłużenie kontroli;         2) pisemną zgodę Prokuratora Generalnego na wystąpienie przez Szefa IWSW z wnioskiem o zarządzenie lub przedłuże- nie przez Sąd Okręgowy w Warszawie kontroli;         3) postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie w przedmiocie zarządzenia lub przedłużenia kontroli;         4) wniosek Szefa IWSW do Prokuratora Generalnego o wyrażenie zgody na zarządzenie kontroli w przypadkach niecier- piących zwłoki;         5) pisemną zgodę Prokuratora Generalnego na zarządzenie przez Szefa IWSW kontroli w przypadkach niecierpiących zwłoki;         6) zarządzenie kontroli przez Szefa IWSW w przypadku niecierpiącym zwłoki;         7) postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie o wyrażeniu zgody lub odmowie wyrażenia zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Szefa IWSW w przypadkach niecierpiących zwłoki;         8) notatkę urzędową z przeprowadzonej kontroli, sporządzoną przez funkcjonariusza IWSW prowadzącego sprawę, w ramach której zarządzono kontrolę.     4. W dwóch egzemplarzach sporządza się:         1) zażalenie Szefa IWSW na postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie w przedmiocie kontroli;         2) zażalenie Prokuratora Generalnego na postanowienie Sądu Okręgowego w Warszawie w przedmiocie nieudzielenia zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Szefa IWSW w przypadkach niecierpiących zwłoki;         3) zarządzenie Szefa IWSW o protokolarnym i komisyjnym zniszczeniu materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli, przy czym zarządzenie może być sporządzane w jednym egzemplarzu w przypadku przekazywania go w dro- dze teletransmisji z zastosowaniem odpowiednich urządzeń i narzędzi kryptograficznych;         4) protokół komisyjnego zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli, przy czym protokół może być sporządzany w jednym egzemplarzu w przypadku przekazywania go w drodze teletransmisji z zastosowaniem odpo- wiednich urządzeń i narzędzi kryptograficznych.     5. Sąd Okręgowy w Warszawie przechowuje pierwsze egzemplarze wydanych postanowień, pisemnych zgód Prokura- tora Generalnego, wniosków o zarządzenie lub przedłużenie kontroli i zarządzeń kontroli, a także zażaleń Szefa IWSW.     6. Prokurator Generalny przechowuje drugie egzemplarze postanowień sądu, pisemnych zgód, wniosków o zarządzenie lub przedłużenie kontroli i zarządzeń kontroli oraz pierwsze egzemplarze notatek urzędowych.     7. Szef IWSW zarządzający kontrolę lub wnioskujący o zarządzenie kontroli przechowuje trzecie egzemplarze postano- wień sądu, pisemnych zgód prokuratora, wniosków o zarządzenie lub przedłużenie kontroli i zarządzeń kontroli, drugie egzemplarze notatek urzędowych i zażaleń na postanowienia sądu oraz pierwsze egzemplarze zarządzeń w sprawie protoko- larnego i komisyjnego zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli i protokołów komisyjnego znisz- czenia materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli.     8. Komórka organizacyjna IWSW wykonująca zarządzenia w sprawie kontroli przechowuje kopie trzecich egzemplarzy postanowień sądu, pisemnych zgód Prokuratora Generalnego, wniosków o zarządzenie lub przedłużenie kontroli i zarządzeń w tej sprawie lub wyciągów z tych zarządzeń niezawierających uzasadnień, drugie egzemplarze zarządzeń Szefa IWSW w sprawie protokolarnego i komisyjnego zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli i protokołów komisyjnego zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli oraz trzecie egzemplarze notatek urzędowych, o których mowa w § 3 ust. 3 pkt 8.

    1. Wzór rejestru postanowień Sądu Okręgowego w Warszawie dotyczących kontroli prowadzonej przez IWSW jest określony w załączniku nr 6 do rozporządzenia, który zawiera:         1) określenie organu wnioskującego o wydanie postanowienia;         2) numer wniosku lub zarządzenia;         3) rodzaj rozstrzygnięcia i datę wydania postanowienia;         4) okres, na który zarządzono kontrolę;         5) inne dane mające związek z wpisem do rejestru.     2. Wzór rejestru zgód Prokuratora Generalnego dotyczących kontroli prowadzonej przez IWSW jest określony w za- łączniku nr 7, który zawiera:         1) określenie organu wnioskującego o wyrażenie zgody;         2) numer wniosku lub zarządzenia;         3) informację o decyzji Prokuratora Generalnego;         4) rodzaj rozstrzygnięcia i datę wydania postanowienia;         5) okres, na który zarządzono kontrolę;         6) sposób wykorzystania w postępowaniu karnym materiałów z kontroli lub dane identyfikujące postępowanie;         7) inne dane mające związek z wpisem do rejestru.     3. Wzór rejestru wniosków i zarządzeń Szefa IWSW dotyczących kontroli prowadzonej przez IWSW jest określony w załączniku nr 8, który zawiera:         1) podstawę prawną zarządzenia kontroli;         2) podstawę prawną przedłużenia kontroli;         3) numer wniosku lub zarządzenia kontroli;         4) nazwę organu;         5) numer sprawy i jej kryptonim;         6) kwalifikację prawną przestępstwa;         7) informacje o zgodzie Prokuratora Generalnego w przedmiocie zarządzenia kontroli albo o braku tej zgody;         8) datę wydania postanowienia i rodzaj rozstrzygnięcia sądu w przedmiocie kontroli;         9) rodzaj kontroli i dane identyfikujące obiekt;         10) imię i nazwisko, numer PESEL oraz adres zamieszkania osoby, wobec której jest stosowana kontrola;         11) okres, na który zarządzono kontrolę lub o który przedłużono jej stosowanie;         12) datę i przesłanki zakończenia kontroli;         13) informacje o przekazaniu Prokuratorowi Generalnemu materiałów z kontroli;         14) numer i datę protokołu komisyjnego zniszczenia materiałów z kontroli;         15) informacje o zmianie sytuacji, rezygnacji zleceniodawcy;         16) efekty zakończonej kontroli.

    1. Dokumentację kontroli przekazuje osoba pisemnie upoważniona przez Szefa IWSW.     2. Osoba upoważniona przez Szefa IWSW osobiście dostarcza wniosek o zarządzenie lub przedłużenie kontroli lub za- rządzenie kontroli wydane w przypadku niecierpiącym zwłoki przez Szefa IWSW, wraz z materiałami uzasadniającymi potrzebę zastosowania kontroli, bezpośrednio do Prokuratora Generalnego oraz Sądu Okręgowego w Warszawie, a także osobiście odbiera od tych podmiotów dokumenty po podjęciu przez nie stosownej decyzji.

    1. W przypadku kontroli polegającej na stosowaniu środków technicznych umożliwiających uzyskiwanie w sposób niejawny informacji i dowodów oraz ich utrwalanie, w szczególności obrazu, treści rozmów telefonicznych i innych infor- macji przekazywanych za pomocą sieci telekomunikacyjnej, a także zawartych na nośnikach, telekomunikacyjnych urzą- dzeniach końcowych, systemach informatycznych i teleinformatycznych, informacje i dowody uzyskane w trakcie jej pro- wadzenia dokumentuje się w formie komunikatów obejmujących treści zarejestrowane, z uwzględnieniem cech identyfika- cyjnych adresata i nadawcy.     2. Informacje i dowody, o których mowa w ust. 1, pozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub mające znacze- nie dla toczącego się postępowania karnego dokumentuje się w sposób odzwierciedlający zarejestrowaną treść, w formie dosłownego, pisemnego przekładu zapisu dźwięku utrwalonego na nośniku.     3. Informacje i dowody, o których mowa w ust. 1, niepozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub niemające znaczenia dla toczącego się postępowania karnego można dokumentować w formie streszczenia.     4. Streszczenie, o którym mowa w ust. 3, stanowi pisemną informację o treści utrwalonego na nośniku zapisu, ograni- czoną do danych istotnych ze względu na cel kontroli, i powinno umożliwiać przeprowadzenie analizy informacji uzyska- nych podczas stosowania kontroli.     5. W przypadku zarejestrowania informacji i dowodów, o których mowa w ust. 1, w języku obcym dokumentuje się je, niezależnie od trybu określonego w ust. 2–4, w języku polskim jako tłumaczenie z języka obcego.

    1. Jeżeli utrwalenie zapisu obrazu, dźwięku lub komunikatu następuje za pomocą systemu teleinformatycznego, to dla zapisu tworzy się metadane.     2. Zapis utrwala się w sposób umożliwiający jego automatyczne wyodrębnienie oraz wyodrębnienie poszczególnych metadanych.     3. Do zapisu utrwalonego za pomocą systemu teleinformatycznego można sporządzić adnotacje.     4. System teleinformatyczny przyporządkowuje metadane adnotacjom sporządzonym dla danego zapisu.

    1. Dla każdego nośnika kopii sporządza się metrykę dokumentu elektronicznego zgodnie z wymogami przepisów o ochronie informacji niejawnych.     2. Metrykę opatruje się numerem ewidencyjnym nadanym zgodnie z kolejnością wykonywania zapisów i ich kopii w danej sprawie.     3. Numer metryki, numer ewidencyjny lub sygnaturę akt umieszcza się na powierzchni przeznaczonej do opisywania nośnika, o ile nośnik ją posiada.     4. Oryginał metryki przechowuje się w zbiorach, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1.     5. Kopie metryki przechowuje się wraz z nośnikiem.

System teleinformatyczny automatycznie generuje sumy kontrolne plików utrwalonych w ramach kontroli i zapisu do pliku wynikowego na nośniku wraz z kopiowanym materiałem.

    1. Kopię zapisu cyfrowego wykonuje się w tym samym formacie, w którym utrwalono zapis na nośniku pierwot- nym lub wtórnym, bez dzielenia plików ani wprowadzania jakichkolwiek zmian w stosunku do zapisu zarejestrowanego podczas prowadzenia kontroli.     2. Zapis cyfrowy uznaje się za skopiowany, jeżeli każda suma kontrolna skopiowanego pliku jest zgodna z sumą kon- trolną pliku, z którego dokonano kopiowania.     3. W przypadku gdy materiał został zarejestrowany w formacie uniemożliwiającym odczyt za pomocą standardowego oprogramowania, należy wykonać kopie pliku źródłowego, dokonać jego konwersji, w sposób niewpływający na jakość materiału.

    1. Protokolarnego zniszczenia materiałów niezawierających dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego lub niemających znaczenia dla toczącego się postępowania karnego albo uzyskanych w toku kontroli zarządzonej w przypadku niecierpiącym zwłoki, na której kontynuację Sąd Okręgowy w Warszawie nie wyraził zgody, a także materia- łów, których wykorzystanie w postępowaniu karnym jest niedopuszczalne, dokonuje się przez:         1) fizyczne zniszczenie dokumentów, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lit. c;         2) usunięcie zapisów informacji utrwalonych na nośnikach, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lit. a i b, w sposób unie- możliwiający odtworzenie treści tych zapisów.     2. W przypadku gdy usunięcie z nośników, o których mowa w § 3 ust. 1 pkt 1 lit. a i b, zapisów informacji utrwalonych na tych nośnikach nie jest możliwe, dokonuje się ich fizycznego zniszczenia.

    1. Przechowywanie i przekazywanie wniosków, zarządzeń i materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli, a także przetwarzanie i niszczenie tych materiałów odbywa się w sposób zapewniający zachowanie w tajemnicy informacji zawartych w dokumentach i materiałach oraz uniemożliwiający dostęp do nich osób nieuprawnionych.     2. Do przekazywanych materiałów uzyskanych podczas stosowania kontroli zawierających dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub mające znaczenie dla toczącego się postępowania karnego dołącza się poświadczone za zgodność z oryginałem kopie postanowienia Sądu Okręgowego w Warszawie w przedmiocie wyrażenia zgody lub prze- dłużenia kontroli lub postanowienia Sądu Okręgowego w Warszawie w przedmiocie wyrażenia zgody na kontynowanie kontroli zarządzonej w przypadkach niecierpiących zwłoki.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 14 grudnia 2022 r. Minister Sprawiedliwości: Z. Ziobro

Załączniki

Załącznik nr 1

Załącznik nr 1

Załączniki do rozporządzenia Ministra Sprawiedliwości z dnia 9 grudnia 2022 r. (poz. …)

Załącznik nr 1

WWZZÓÓRR

……………..…………. (klauzula tajności) SZEF INSPEKTORATU WEWNĘTRZNEGO ………….…………...………...……………..…... SŁUŻBY WIĘZIENNEJ (miejscowość, data) …………………...………...……………..…........ (sygnatura literowo-cyfrowa) Egz. nr……….……. SĄD OKRĘGOWY w WARSZAWIE WNIOSEK NR……………………….. (nr w rejestrze) Na podstawie art. 23p ust. 1, 7 i 8*) ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2470) WNOSZĘ O ZARZĄDZENIE / PRZEDŁUŻENIE*) KONTROLI OPERACYJNEJ w sprawie…………...………….……………………...……………..…..………….…………..................................... (nr ewidencyjny sprawy i jej kryptonim) prowadzonej przez Inspektorat Wewnętrzny Służby Więziennej, dotyczącej przestępstwa wymienionego w art. 23p ust. 1 pkt ... ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej i określonego w art. …………. na okres .……………………….………… (czas stosowanej kontroli operacyjnej) Kontrola operacyjna polegająca na ..………………..………………………… o kryptonimie „…….…..….….……...” (rodzaj prowadzonej kontroli operacyjnej) będzie stosowana wobec .………………………………………………………………………...………..………….... .…………..………………………………………………………………………………………………………………..…… (dane osoby, wobec której będzie stosowana kontrola operacyjna – numer PESEL lub inne dane pozwalające na jednoznaczne określenie podmiotu lub przedmiotu tej kontroli, ze wskazaniem miejsca lub sposobu jej przeprowadzenia) w celu………………...………….………………………………..………………………………………………... .…………………………………………………………………………..……………………………………………… …………….…………………………………………………………………..……………………………………….. . Uzasadnienie zostało zawarte na stronie 2. KIEROWNIK KOMÓRKI SZEF INSPEKTORATU WEWNĘTRZNEGO ORGANIZACYJNEJ IWSW SŁUŻBY WIĘZIENNEJ PROWADZĄCEJ SPRAWĘ ……………………………………….…… ………………………………………..…………………… (podpis, data, pieczęć) (podpis, data, pieczęć) ……………..…………. (klauzula tajności) 1/3 ……………..…………. (klauzula tajności) Egz. nr……...……. ……………………………………...……. (sygnatura literowo-cyfrowa) UZASADNIENIE .…………..………………………………………………………………………………..…………………………………… .…………..…………………………………………………………………………..………………………………………… .…………..……………………………………………………………………………..……………………………………… .…………..……………………………………………………………………………..……………………………………… .…………..……………………………………………………………………………..……………………………………… .…………..………………………………………………………………………..…………………………………………… .…………..………………………………………………………………..…………………………………………………… .…………..……………………………………………………………..……………………………………………………… .…………..…………………………………………………………..………………………………………………………… .…………..………………………………….…………………….…………………………………………………………… .…………..…………………………………..………………………………………………………………………………… .…………..………………………………………..…………………………………………………………………………… .…………..……………………………………..……………………………………………………………………………… .…………..……………………………………..……………………………………………………………………………… .…………..……………………………………..……………………………………………………………………………… .…………..…………………………………..………………………………………………………………………………… .…………..………………………………..…………………………………………………………………………………… .…………..……………………………..……………………………………………………………………………………… .…………..……………………………..……………………………………………………………………………………… .…………..…………………………..………………………………………………………………………………………… .…………..…………………………..………………………………………………………………………………………… .…………..………………………..…………………………………………………………………………………………… .…………..………………………..…………………………………………………………………………………………… .…………..…………………..………………………………………………………………………………………………… .…………..…………………..………………………………………………………………………………………………… .…………..……………..……………………………………………………………………………………………………… .…………..…………………..………………………………………………………………………………………………… .…………..…………………..………………………………………………………………………………………………… .…………..…………………..………………………………………………………………………………………………… .…………..…………………..………………………………………………………………………………………………… .…………..…………………..………………………………………………………………………………………………… .…………..………………………..…………………………………………………………………………………………… (opis przestępstwa, wskazanie okoliczności uzasadniających potrzebę stosowania kontroli operacyjnej, w tym powody stwierdzonej bezskuteczności lub nieprzydatności innych środków) KIEROWNIK KOMÓRKI SZEF INSPEKTORATU WEWNĘTRZNEGO ORGANIZACYJNEJ IWSW SŁUŻBY WIĘZIENNEJ PROWADZĄCEJ SPRAWĘ ……………………………………….…… ………………………………………..…………………… (podpis, data, pieczęć) (podpis, data, pieczęć) Wyrażam zgodę / nie wyrażam zgody*) PROKURATOR GENERALNY ………...……….………… dnia …………….……..…… ………………………………….....…………………… (podpis, pieczęć) ……………..…………. (klauzula tajności) 2/3 ……………..…………. (klauzula tajności) Egz. nr…………. …………………………………………… (sygnatura literowo-cyfrowa) Sygn. akt …………………………………… POSTANOWIENIE Dnia ……………………………………… Sąd Okręgowy w ……………………………...…………………………………………………………………............. Sędzia………………………………………………..……………………………………………………………...…..... przy udziale ……..………………………………………..……………………….………………….… po rozpoznaniu wniosku Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej w przedmiocie zarządzenia / przedłużenia*) kontroli operacyjnej na podstawie art. 23p ust. 1, 7 i 8*) ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2470) POSTANAWIA ZARZĄDZIĆ / PRZEDŁUŻYĆ KONTROLĘ OPERACYJNĄ POLEGAJĄCĄ NA / ODMÓWIĆ ZARZĄDZENIA / PRZEDŁUŻENIA KONTROLI OPERACYJNEJ POLEGAJĄCEJ NA*) …………………………………………………………………..………………………………………………………. (rodzaj czynności) wobec…………………………………………………………………………………..……….………………………. ………………………………………………………………………………………………...….…….…………..…… (dane osoby, wobec której będzie stosowana kontrola operacyjna – numer PESEL lub inne dane pozwalające na jednoznaczne określenie podmiotu lub przedmiotu tej kontroli, ze wskazaniem miejsca lub sposobu jej przeprowadzenia) w sprawie pod kryptonimem „………………….…………..…” na wniosek nr ………...…………………………... Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej na okres …………………...……………….. do dnia …………………………………………………..………………. UZASADNIENIE ………………………………………………………………………………………………...……….…………..…………….…… ………………………………………………………………………………………………...……….…………..…………….…… ………………………………………………………………………………………………...……….…………..…………….…… ………………………………………………………………………………………………...……….…………..…………….…… ………………………………………………………………………………………………...……….…………..…………….…… ………………………………………………………………………………………………...……….…………..…………….…… ………………………………………………………………………………………………...……….…………..…………….…… ………..……………………………………………………………………………………………………………….……………… ……………………………………………………………………………………………………………………………...………… (w przypadku odmowy zarządzenia / przedłużenia*) kontroli operacyjnej) …………………………………………….…….……… ………………………………………………………….. (pieczęć urzędowa sądu) (podpis sędziego) Wykonano w 3 egzemplarzach: Egz. nr 1 ….... Egz. nr 2 …… Egz. nr 3 …… Wykonał(a): ……………………… ___________________ *)Niepotrzebne skreślić. ……………..…………. (klauzula tajności) 3/3

Załącznik nr 2

WWZZÓÓRR

……………..…………. (klauzula tajności) SZEF INSPEKTORATU WEWNĘTRZNEGO ………….…………...………...……………..…... SŁUŻBY WIĘZIENNEJ (miejscowość, data) …………………...………...……………..…........ (sygnatura literowo-cyfrowa) Egz. nr ……….……. PROKURATOR GENERALNY WNIOSEK NR ……………………….. (nr w rejestrze) Na podstawie art. 23p ust. 3 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2470) wnoszę o wyrażenie zgody na zarządzenie kontroli operacyjnej w przypadkach niecierpiących zwłoki w sprawie …………………………………………………………………………………………………………..……………… (nr ewidencyjny sprawy i jej kryptonim) prowadzonej przez …………………………………………………………………………………………………...… (nazwa komórki organizacyjnej IWSW) dotyczącej przestępstw wymienionych w art. 23p ust. 1 pkt …... ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej i określonych w art. …………………………….……, polegającej na …………………………………………………………………………………………...…………………….…….., (rodzaj prowadzonej kontroli operacyjnej) na okres ………………………………………………………………..………………………….………………… . (czas prowadzonej kontroli operacyjnej) Kontrola operacyjna o kryptonimie „…………………………..….……………………...” będzie stosowana wobec ……………….................................................................................................................................................................. .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… ……………………………………………………………………………………………………………………...…… ………………………………………………………………………………………………………………..……….. (dane osoby, wobec której będzie stosowana kontrola operacyjna – numer PESEL lub inne dane pozwalające na jednoznaczne określenie podmiotu lub przedmiotu tej kontroli, ze wskazaniem miejsca lub sposobu jej przeprowadzenia oraz ze wskazaniem miejsca lub sposobu jej stosowania) w celu …………………...…………………………………………..………………………………………………... .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… …………….…………………………………………………………………..……………………………………….. . Uzasadnienie zostało zawarte na stronie 2. KIEROWNIK KOMÓRKI SZEF INSPEKTORATU WEWNĘTRZNEGO ORGANIZACYJNEJ IWSW SŁUŻBY WIĘZIENNEJ PROWADZĄCEJ SPRAWĘ ……………………………………….…… ………………………………………..…………………… (podpis, data, pieczęć) (podpis, data, pieczęć) ……………..…………. (klauzula tajności) 1/4 ……………..…………. (klauzula tajności) Egz. nr ……...……. ……………………………………...……. (sygnatura literowo-cyfrowa) UZASADNIENIE .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… .…………………………………………………………………………..……………………………………………… (opis przestępstwa, wskazanie okoliczności uzasadniających potrzebę stosowania kontroli operacyjnej, w tym powody stwierdzonej bezskuteczności lub nieprzydatności innych środków) KIEROWNIK KOMÓRKI SZEF INSPEKTORATU WEWNĘTRZNEGO ORGANIZACYJNEJ IWSW SŁUŻBY WIĘZIENNEJ PROWADZĄCEJ SPRAWĘ ……………………………………….…… ………………………………………..…………………… (podpis, data, pieczęć) (podpis, data, pieczęć) SZEF INSPEKTORARU WEWNĘTRZNEGO SŁUŻBY WIĘZIENNEJ Na podstawie art. art. 23p ust. 3 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2470) WYRAŻAM ZGODĘ / NIE WYRAŻAM ZGODY*) na zarządzenie przez Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej kontroli operacyjnej w sposób i w okolicznościach określonych w treści powyższego wniosku. PROKURATOR GENERALNY ………………………………………….………………………….. (podpis, data, godzina, pieczęć) ……………..…………. (klauzula tajności) 2/4 ……………..…………. (klauzula tajności) Egz. nr…………. ……………………………...……………. (sygnatura literowo-cyfrowa) ZARZĄDZENIE Na podstawie art. 23p ust. 3 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2470): – zarządzam kontrolę operacyjną na podstawie, w sposób i w okolicznościach określonych w powyższym wniosku*) – nie zarządzam kontroli operacyjnej z uwagi na ……………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………....................................................................... ……………………………………………………………………………....................................................................... ……………………………………………………………………………....................................................................... ……………………………………………………………………………....................................................................... ……………………………………………………………………………....................................................................... ……………………………………………………………………………....................................................................... ...…………..…………………..…………………………………………………….........................................………*) (przyczyny niezarządzenia kontroli operacyjnej) SZEF INSPEKTORATU WEWNĘTRZNEGO SŁUŻBY WIĘZIENNEJ ……………………………………..…………………… (podpis, godzina, data, pieczęć) SĄD OKRĘGOWY w WARSZAWIE Na podstawie art. 23p ust. 3 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2470) wnoszę o udzielenie zgody na kontynuowanie kontroli operacyjnej prowadzonej na podstawie powyższego zarządzenia oraz w sposób i w okolicznościach określonych w powyższym wniosku. SZEF INSPEKTORATU WEWNĘTRZNEGO SŁUŻBY WIĘZIENNEJ …………………………………..……………………..…… (podpis, godzina, data, pieczęć) ……………..…………. (klauzula tajności) 3/4 ……………..…………. (klauzula tajności) Egz. nr …………. …………………………………………… (sygnatura literowo-cyfrowa) Sygn. akt …………………………………… POSTANOWIENIE Dnia …………………………………… Sąd Okręgowy w ……………………………………………………………………………………………………..... Sędzia ………………………………………………………………………………………...………………………… przy udziale: ....………………………………………………………………………………………… po rozpoznaniu wniosku: Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej w przedmiocie kontynuowania kontroli operacyjnej zarządzanej w przypadkach niecierpiących zwłoki na podstawie art. 23p ust. 3 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2470) POSTANAWIA WYRAZIĆ ZGODĘ / ODMÓWIĆ WYRAŻENIA ZGODY*) na kontynuowanie kontroli operacyjnej polegającej na ……………………………………………………………….. (rodzaj czynności) pod kryptonimem „…………………………..” wobec …………………….................................................. ………………………………………………………………………………………………...….…….…………..…… w sprawie nr …………………………… na okres ……………………….. do dnia …………………..……….... . UZASADNIENIE …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………………………………… (w przypadku odmowy zgody na kontynuowanie kontroli operacyjnej zarządzonej w przypadkach niecierpiących zwłoki) …………….……………………………….…………… ……………………………...………………………….. (pieczęć urzędowa sądu) (podpis sędziego) Wykonano w 3 egzemplarzach: Egz. nr 1 …..…..… Egz. nr 2 ….…….. Egz. nr 3 ……….. Wykonał(a): ........................................ ____________________ *) Niepotrzebne skreślić. ……………..…………. (klauzula tajności) 4/4

Załącznik nr 3

WWZZÓÓRR

……………..…………. (klauzula tajności) INSPEKTORAT WEWNĘTRZNY SŁUŻBY ………….…………...………...……………..…... WIĘZIENNEJ (miejscowość, data) …………………...………...……………..…........ (sygnatura literowo-cyfrowa) Egz. nr ……….……. PROKURATOR GENERALNY NOTATKA URZĘDOWA Z PRZEPROWADZONEJ KONTROLI OPERACYJNEJ Na podstawie art. 23p ust. 15 i 26 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2470) w związku z: ⎯ zarządzeniem do wniosku nr ………………………. Szefa Inspektoratu Służby Więziennej z dnia ……………….………. wydanym w trybie art. 23p ust. 3 ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2470) ⎯ postanowieniem Sądu Okręgowego w …………….. sygn. …………….. z dnia ………...…... wydanym w trybie art. 23p ust. 1/art. 23p ust. 3/art. 23p ust. 7/art. 23p ust. 8*) ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej na wniosek nr …………………….. Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej z dnia ………………………..……….……..*) informuję o wynikach kontroli operacyjnej po jej zakończeniu oraz o wydaniu i wykonaniu zarządzenia dotyczącego zniszczenia materiałów z kontroli operacyjnej*), prowadzonej w sprawie ………………………………………………………………………………………………………..……… (numer sprawy i jej kryptonim) związanej z przestępstwem wymienionym w art. 23p ust. 1 pkt …… ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej i określonym w art. …………………………………….., stosowanej wobec ……………………......................................................................................................................................... …………………………………………………………………………………………………………..…..., (dane osoby, wobec której była stosowana kontrola operacyjna, lub inne dane pozwalające na jednoznaczne określenie podmiotu lub przedmiotu tej kontroli) polegającej na ........................................................... o kryptonimie obiektu „……………………………...” (rodzaj prowadzonej kontroli operacyjnej)     1. Kontrolę operacyjną rozpoczęto …………...……………………….…..……………………………….     2. Kontrolę operacyjną zakończono ........................................ …………….………………….……………     3. W wyniku kontroli operacyjnej: ⎯ uzyskano dowody pozwalające na wszczęcie postępowania karnego lub mające znaczenie dla toczącego się postępowania karnego*) ⎯ nie uzyskano dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego lub mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego*) ⎯ w trakcie prowadzenia kontroli operacyjnej uzyskano i zniszczono materiały zawierające informacje, o których mowa w art. 178 ustawy z dnia 6 czerwca 1997 r. – Kodeks postępowania karnego*)     4. Komisja powołana na podstawie zarządzenia o zniszczeniu materiałów nr ………....……. Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej z dnia ………………….. zgodnie z protokołem ……………………………………..komisyjnego zniszczenia materiałów uzyskanych podczas stosowania (l. dz. protokołu) kontroli operacyjnej nr ………………, w dniu ………………., dokonała protokolarnego i komisyjnego zniszczenia uzyskanych podczas stosowania tej kontroli operacyjnej materiałów. ……………..…………. (klauzula tajności) 1/2 ……………..…………. (klauzula tajności) Egz. nr ……...……. ……………………………………...……. (sygnatura literowo-cyfrowa)     5. Dodatkowe informacje o wynikach kontroli operacyjnej:………………….…………………………… …………………………………………………………………………………..…………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..…………………………     6. Informacja dotycząca ustalenia właściciela numeru MSISDN (w przypadku gdy we wniosku o zarządzenie kontroli nie wskazano użytkownika numeru MSISDN) ……………………………………… ………………………………………………………….…………………….……………………………… …………………………………………………………………………………..…………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… ……………………………………………………………………………………..………………………… …………………………………………………………………………………….…….…………………… ………………..……………………………………. (stopień, imię i nazwisko, podpis) KIEROWNIK KOMÓRKI SZEF INSPEKTORATU WEWNETRZNEGO ORGANIZACYJNEJ IWSW PROWADZĄCEJ SŁUŻBY WIĘZIENNEJ SPRAWĘ ……………………………………….…… ………………………………………..…………………… (podpis, data, pieczęć) (podpis, data, pieczęć) Wykonano w 3 egzemplarzach: Egz. nr 1 …..... Egz. nr 2 ……. Egz. nr 3 ……. Wykonał(a): ……………………… ___________________ *)Niepotrzebne skreślić. ……………..…………. (klauzula tajności) 2/2

Załącznik nr 4

WWZZÓÓRR

……………..…………. (klauzula tajności) SZEF INSPEKTORATU WEWNĘTRZNEGO ………….…………...………...…..…... SŁUŻBY WIĘZIENNEJ (miejscowość, data) …………………...………...……………..…........ (sygnatura literowo-cyfrowa) Egz. nr ……….……. ZARZĄDZENIE NR ……….. Na podstawie trybu określonego w art. 23p ust. 3/art. 23p ust. 17 pkt 1/art. 23p ust. 25*) ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej (Dz. U. z 2022 r. poz. 2470) zarządzam komisyjne i protokolarne ZNISZCZENIE uzyskanych podczas stosowania kontroli operacyjnej materiałów, prowadzonej w związku z wnioskiem / zarządzeniem nr ...................... *) Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej z dnia ………….. w sprawie ...................................................................................................., polegającej na (numer ewidencyjny sprawy i jej kryptonim) ……………..………………………………………………………………………………………………. (rodzaj prowadzonej kontroli operacyjnej) kryptonim obiektu „..........................................”, stosowanej od ............................. do …………………...., wobec ................................................................................................................................................, (dane osoby, wobec której była stosowana kontrola operacyjna, lub inne dane pozwalające na jednoznaczne określenie podmiotu lub przedmiotu tej kontroli) w związku z przestępstwem wymienionym w art. 23p ust. 1 pkt ...................... ustawy z dnia 9 kwietnia 2010 r. o Służbie Więziennej i określonym w art. ..............................................................................., z uwagi na fakt, że: − Sąd Okręgowy w Warszawie, ................................................................................. (data i sygnatura postanowienia) nie udzielił zgody na kontynuowanie kontroli zarządzonej przez Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej w przypadkach niecierpiących zwłoki*), − uzyskane podczas stosowania kontroli operacyjnej materiały zawierają informacje, o których mowa w art. 178 Kodeksu postępowania karnego*), − uzyskane podczas stosowania kontroli operacyjnej materiały nie zawierają dowodów pozwalających na wszczęcie postępowania karnego lub dowodów mających znaczenie dla toczącego się postępowania karnego*). SZEF INSPEKTORATU WEWNĘTRZNEGO SŁUŻBY WIĘZIENNEJ ....................................................................................... (podpis, pieczęć) Wykonano w 2 egzemplarzach: Egz. nr 1 ................ Egz. nr 2 ................ Wykonał(a): ............................. ______________________________ *) Niepotrzebne skreślić. ……………..…………. (klauzula tajności) 1/1

Załącznik nr 5

WWZZÓÓRR

……………..…………. (klauzula tajności) INSPEKTORAT WEWNĘTRZNY SŁUŻBY WIĘZIENNEJ ………….…………...………...……………..…... …………………...………...……………..…........ (miejscowość, data) (sygnatura literowo-cyfrowa) Egz. nr ……….……. PROTOKÓŁ KOMISYJNEGO ZNISZCZENIA MATERIAŁÓW UZYSKANYCH PODCZAS STOSOWANIA KONTROLI OPERACYJNEJ Na podstawie zarządzenia nr …………… Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej z dnia …………………...…………..…… komisja w składzie:         1) ..…………………………………………………………………….………………………………... (stopień, imię i nazwisko, stanowisko służbowe)         2) …………………………………………………………………………..…………………………… (stopień, imię i nazwisko, stanowisko służbowe)         3) ………………………...…………………………………………………….……………………….. (stopień, imię i nazwisko, stanowisko służbowe) dokonała w dniu ………………………….. zniszczenia materiałów / skasowania informacji*) zgromadzonych podczas stosowania kontroli operacyjnej, prowadzonej w związku z wnioskiem / zarządzeniem*) nr ………………..… Szefa Inspektoratu Wewnętrznego Służby Więziennej z dnia ………………………………. . Wykaz zniszczonych materiałów: ………………………………………….…..………………………...……………………………………… ………………………………………….…..…………………………………………...…………………… ………………………………………….…..…………………………...…………………………………… ………………………………………….…..……………………………...………………………………… ………………………………………….…..………………………………...……………………………… ………………………………………….…..…………………………………...…………………………… ………………………………………….…..……………………………………...………………………… ………………………………………….…..………………………………………...……………………… Podpisy członków komisji:         1) …………………………….. 2) ……………………………. 3) ……………………...……… Kierownik komórki organizacyjnej IWSW ……………………………………………...………… (data, podpis, pieczęć) Wykonano w 2 egzemplarzach: Egz.nr 1 …………. Egz.nr 2 …………. Wykonał(a): ........…………. __________________ *) Niepotrzebne skreślić. ……………..…………. (klauzula tajności) 1/1 6 rn kinzcąłaZ 6 rn kinzcąłaZ RÓZW RÓZW .…………..…………… )icśonjat aluzualk( …………………………………………… )tka arutangys ,awokwółgan ćęzceip( RTSEJER JENJYCAREPO ILORTNOK HCYCĄZCYTOD UDĄS ŃEIWONATSOP JENNEIZĘIW YBŻUŁS YNZRTĘNWEW TAROTKEPSNI ZEZRP JENOZDAWORP )y(trak :areiwaZ - - :onożołaZ ńeizd cąiseim kor - - :onozcńokaZ ńeizd cąiseim kor .…………..…………… )icśonjat aluzualk( 2/1 .…………..…………… )icśonjat aluzualk( …………………………………………… )aworfyc-oworetil arutangys( ecąjam enad ennI yrótk an ,serkO aicęingyzrtszor jazdoR unagro einelśerkO uksoinw remuN mesipw z keząiwz ęlortnok onozdązraz ainadyw atad i einadyw o ogecąjuksoinw .pL ainezdązraz bul urtsejer od ąnjycarepo aineiwonatsop aineiwonatsop .…………..…………… )icśonjat aluzualk( 2/2 7 rn kinzcąłaZ 7 rn kinzcąłaZ RRÓÓZZWW .…………..…………… )icśonjat aluzualk( …………………………………………… ,ywokwółgan lepmets( )aworfyc-oworetil arutangys RTSEJER JENJYCAREPO ILORTNOK HCYCĄZCYTOD DÓGZ JENNEIZĘIW YBŻUŁS YNZRTĘNWEW TAROTKEPSNI ZEZRP JENOZDAWORP )y(trak :areiwaZ - - :onożołaZ ńeizd cąiseim kor - - :onozcńokaZ ńeizd cąiseim kor … / … anorts .…………..…………… )icśonjat aluzualk( .…………..…………… )icśonjat aluzualk( …………………………………………… )aworfyc-oworetil arutangys( ainatsyzrokyw bósopS einelśerkO enad ennI mynrak uinawopętsop w yrótk an ,serkO jazdoR o ajcamrofnI remuN unagro keząiwz ecąjam wółairetam onozdązraz aicęingyzrtszor arotarukorP ijzyced bul uksoinw ogecąjuksoinw .pL mesipw z bul jenjycarepo ilortnok z ęlortnok ainadyw atad i ogenlareneG ainezdązraz eineżaryw o urtsejer od ecąjukifytnedi enad ąnjycarepo aineiwonatsop ydogz einawopętsop … / … anorts .…………..…………… )icśonjat aluzualk( 8 rn kinzcąłaZ RÓZW .…………..…………… )icśonjat aluzualk( …………………………………………… )aworfyc-oworetil arutangys ,ywokwółgan lepmets( RTSEJER HCYCĄZCYTOD ŃEZDĄZRAZ I WÓKSOINW JENNEIZĘIW YBŻUŁS OGENZRTĘNWEW UTAROTKEPSNI AFEZS JENNEIZĘIW YBŻUŁS YNZRTĘNWEW TAROTKEPSNI ZEZRP JENOZDAWORP JENJYCAREPO ILORTNOK o ajcamrofnI ainadyw ataD ukarb/eizdogz j je e n ni y lo jo yt zk rc cte nń af rooE ekk pa oz yc a w j,a ci ajn ac da na oi gum iy ntyZ ezs ce er lz a o a t gua ie nd ło n e i k j z y cr oe s zt im o sm ir nu p o zN k iu uw i wma n oj óac erz oa łn aam t l ia ak rrr r ee uo e tz k anf rn mo epI Gr o P ai ik n in le oaa zł rt csa tnńeD z oor kkp a zi o ą y n n ręy ó, o jlrs yo tó ze kcrt dr t k ak n oą r O z o a e brn k pa uoz l j e ,a a r a n nó , rla a jt eo ykb wt mrs c o tc e o an us e j rs oO nb eo k po ts ow e cj e ą w ni j j l ue (a jo y n kz tr c kd a it fn a edo yro i R te bik np oeo di a ea i ii jc cn eę o e nij i lii a n jomw u yz g rdd co d ty ną ao en z s ror za r e kt rt i pss pz oo o wp r e o ia jcg er o no ie liy n jt om yad l rr a co d tu n ar eg ek rozz eno kr per pP G o w aaj wc aa tsnk pwi ęfi a tl sra epw zrK p m yr ie n w jm oea j tu r pipN ys rk a uw naz ga rN o a i u n ir lk ee o s zbm ro d tu nu i ąln oN zw kraz e e j .ii te wn s ni ue l ajo ż y t pru sct 3dł n ad 2oroe e p .kz tp rar o aP n p 3 3b 1 2y . bt r s u.T ut lra .pL wółairetam ilortnok z jenjycarepo onożułdezrp icśonlógezczs ,LESEP jenjycarepo 8 i 7 jenjycarepo jej remun serda einawosots )unofelet karb karb ainakzseimaz adogz adogz ydogz ydogz ewosecorp ytkefe wótkefe karb 8 rn kinzcąłaZ RÓZW …/… anorts .…………..…………… )icśonjat aluzualk(