w sprawie wysokości oraz sposobu i terminów wnoszenia opłaty z tytułu potwierdzenia istnienia albo nieistnienia w Rejestrze Dokumentów Paszportowych ważnego dokumentu paszportowego (DU/2022/2298)

t.j.

status: obowiązujący

Rozporządzenie określa:         1) wysokość opłaty za dostęp do usługi, o której mowa w art. 89 ust. 1 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych, zwanej dalej „usługą”;         2) sposób i terminy wnoszenia opłaty za dostęp do usługi.

Opłatę z tytułu usługi ustala się w wysokości 0,30 zł od jednego potwierdzenia istnienia albo nieistnienia waż- nego dokumentu paszportowego, zawierającego zestaw danych, o którym mowa w art. 89 ust. 2 ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych.

    1. Opłatę wnosi się w terminie 7 dni od dnia otrzymania na piśmie wezwania ministra właściwego do spraw informatyzacji. W wezwaniu wskazuje się liczbę potwierdzeń wygenerowanych z Rejestru Dokumentów Paszportowych w danym okresie.     2. Wezwania wysyła się nie częściej niż raz w miesiącu.

Opłatę wnosi się do kasy organu wystawiającego wezwanie lub na jego rachunek bankowy przekazany w wezwaniu.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem określonym w komunikacie wydanym na podstawie art. 110a ustawy z dnia 27 stycznia 2022 r. o dokumentach paszportowych. Prezes Rady Ministrów: M. Morawiecki