t.j.
status: obowiązujący
Rozporządzenie określa sposób przesyłania za pomocą środków komunikacji elektronicznej wniosku o wydanie opinii o stosowaniu preferencji, o którym mowa w art. 41d ust. 1 ustawy z dnia 26 lipca 1991 r. o podatku dochodowym od osób fizycznych, zwanego dalej „wnioskiem”.
1. Wniosek jest przesyłany za pomocą oprogramowania interfejsowego dostępnego na stronie, której adres jest podany w Biuletynie Informacji Publicznej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych. 2. Dowodem złożenia wniosku jest urzędowe poświadczenie odbioru, wydane przez elektroniczną skrzynkę podawczą systemu teleinformatycznego administracji skarbowej po przeprowadzeniu prawidłowej weryfikacji struktury logicznej, poprawności danych i podpisu elektronicznego, które: 1) zapewnia integralność przekazanego wniosku zgodnie z przepisami ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2021 r. poz. 2070); 2) zawiera datę i godzinę przekazania wniosku. 3. Struktura logiczna urzędowego poświadczenia odbioru wniosku jest udostępniana w Biuletynie Informacji Publicz- nej na stronie podmiotowej urzędu obsługującego ministra właściwego do spraw finansów publicznych.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 stycznia 2022 r. Minister Finansów: wz. S. Skuza 1) Minister Finansów kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 października 2021 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów (Dz. U. poz. 1947). 2) Zmiany tekstu jednolitego wymienionej ustawy zostały ogłoszone w Dz. U. z 2021 r. poz. 1163, 1243, 1551, 1574, 1834, 1981, 2071, 2105, 2133, 2232, 2269, 2270, 2328, 2376, 2427, 2430 i 2490.