t.j.
status: obowiązujący
Ilekroć w rozporządzeniu jest mowa o: 1) właścicielu konta – rozumie się przez to podmiot, dla którego założono konto w systemie teleinformatycznym obsłu- gującym postępowanie sądowe, zwanym dalej „systemem teleinformatycznym”; 2) koncie – rozumie się przez to zbiór danych identyfikujących tożsamość właściciela konta, wraz z przyporządkowa- nymi zasobami systemu teleinformatycznego; 3) użytkowniku uprawnionym – rozumie się przez to osobę fizyczną, która ma uprawnienie na koncie własnym lub koncie innego właściciela konta do wnoszenia pism za pośrednictwem systemu teleinformatycznego; 4) uwierzytelnieniu – rozumie się przez to proces elektroniczny, który umożliwia identyfikację elektroniczną osoby fizycznej w systemie teleinformatycznym; 5) piśmie – rozumie się przez to pismo procesowe lub dokument albo wniosek lub oświadczenie składane ustnie w biurze podawczym sądu rejonowego przez osobę wskazaną w art. 216aa ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadło- ściowe, zwanej dalej „prawem upadłościowym”.
1. Wniesienie pisma za pośrednictwem systemu teleinformatycznego przez uwierzytelnionego użytkownika uprawnionego następuje przez: 1) utworzenie pisma; 2) dołączenie załączników, o ile są one wnoszone; 3) uiszczenie opłaty sądowej za pomocą udostępnianego przez system teleinformatyczny mechanizmu gwarantującego nieodwracalne zainicjowanie procedury opłacenia pisma i identyfikację wnoszącego opłatę albo dołączenie do wniosku dowodu uiszczenia opłaty w innej formie, o ile pismo podlega opłacie, a przepis szczególny nie stanowi inaczej; 4) wysłanie pisma do adresata. 2. Niezwłocznie po wniesieniu pisma na koncie, z którego wysłano pismo, jest umieszczane elektroniczne potwier- dzenie wniesienia pisma zawierające zestaw danych jednoznacznie wskazujący wysłane pismo, właściciela konta, z którego pismo zostało wysłane, uprawnionego użytkownika, który je wysłał, oraz datę jego wniesienia.
1. Złożenie pisma przez osobę wskazaną w art. 216aa ust. 1 prawa upadłościowego uprawnioną do wnoszenia pism w biurze podawczym każdego sądu rejonowego wymaga: 1) okazania przez nią pracownikowi biura podawczego dowodu osobistego albo innego dokumentu tożsamości; 2) wskazania, czy czynność będzie polegała na złożeniu oświadczenia czy złożeniu wniosku; 3) wskazania rodzaju składanego wniosku, w przypadku gdy czynność polega na złożeniu wniosku; 4) podania treści pisma; 5) przekazania dokumentów sporządzonych w postaci papierowej, w przypadku gdy są składane; 6) podpisania wydrukowanej, wprowadzonej do systemu teleinformatycznego treści pisma wraz z wykazem załączników; 7) sporządzenia przez pracownika biura podawczego cyfrowego odwzorowania podpisanej treści pisma wraz z wykazem załączników; 8) podpisania przez pracownika biura podawczego wprowadzonej do systemu teleinformatycznego treści pisma wraz z wykazem załączników. 2. Osoba wnosząca pismo w sposób, o którym mowa w ust. 1, otrzymuje potwierdzenie wniesienia pisma zawierające dane sądu, w którym czynność ta została dokonana, datę dokonania tej czynności, treść, wykaz załączników oraz dane osoby dokonującej tej czynności i wprowadzającej pismo do systemu teleinformatycznego. 3. W przypadku dokonania przez pracownika biura podawczego elektronicznego poświadczenia odpisu dokumentu pracownik ten zwraca dokument osobie dokonującej czynności procesowej.
Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 grudnia 2021 r. Minister Sprawiedliwości: Z. Ziobro