w sprawie szczegółowego zakresu informacji zawartych w sprawozdaniach dotyczących prowadzenia ksiąg hodowlanych, rejestrów hodowlanych i rejestrów oraz sposobu składania tych sprawozdań (DU/2021/1806)

t.j.

status: obowiązujący

    1. Sprawozdanie dotyczące prowadzenia księgi hodowlanej, rejestru hodowlanego i rejestru, zwane dalej „sprawo- zdaniem”, zawiera:         1) nazwę związku hodowców albo przedsiębiorstwa hodowlanego, jego siedzibę i adres lub nazwę albo imię i nazwisko, siedzibę albo miejsce zamieszkania i adres innego podmiotu prowadzącego księgę hodowlaną lub rejestr hodowlany, lub rejestr;         2) datę i miejsce sporządzenia sprawozdania;         3) liczbę samic i samców lub matek pszczelich lub liczbę stad zwierząt futerkowych, a w przypadku drobiu – liczbę stad oraz łączną liczbę samic i samców w tych stadach w pierwszym i ostatnim dniu wychowu:             a) zgłoszonych do wpisu do księgi hodowlanej lub rejestru hodowlanego, lub rejestru w okresie od dnia 1 stycznia do dnia 31 grudnia roku poprzedzającego rok, w którym jest składane sprawozdanie, zwanego dalej „rokiem sprawozdawczym”,             b) wpisanych do księgi hodowlanej lub rejestru hodowlanego, lub rejestru w roku sprawozdawczym,             c) które nie zostały wpisane do księgi hodowlanej lub rejestru hodowlanego, lub rejestru w roku sprawozdawczym, z podaniem przyczyny odmowy wpisu;         4) liczbę samic i samców lub matek pszczelich lub liczbę samic i samców w stadach drobiu w poszczególnych jego gatunkach, z uwzględnieniem liczby stad oraz łącznej liczby samic i samców określonej w tych stadach, wpisanych do księgi hodowlanej lub rejestru hodowlanego, lub rejestru na dzień 31 grudnia roku sprawozdawczego – z wyłącze- niem koniowatych;         5) liczbę samic i samców poszczególnych gatunków zwierząt futerkowych w stadach zwierząt futerkowych, wpisanych do księgi hodowlanej lub rejestru hodowlanego, lub rejestru na dzień 31 grudnia roku sprawozdawczego.     2. Jeżeli w roku sprawozdawczym została przeprowadzona kontrola związku hodowców, przedsiębiorstwa hodowla- nego lub innego podmiotu prowadzącego księgę hodowlaną lub rejestr hodowlany, lub rejestr w zakresie sposobu prowa- dzenia tej księgi hodowlanej lub tego rejestru hodowlanego, lub tego rejestru, sprawozdanie zawiera informację o prze- prowadzonej kontroli i jej wynikach.         1) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi kieruje działem administracji rządowej – rolnictwo, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 1 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi (Dz. U. z 2021 r. poz. 942).

Sprawozdanie składa się na piśmie utrwalonym:         1) w postaci papierowej, opatrzonym podpisem własnoręcznym;         2) w postaci elektronicznej, opatrzonym kwalifikowanym podpisem elektronicznym, podpisem osobistym albo podpisem zaufanym.

Sprawozdanie podpisuje osoba uprawniona do reprezentowania związku hodowców, przedsiębiorstwa hodowla- nego lub innego podmiotu prowadzącego księgę hodowlaną lub rejestr hodowlany, lub rejestr.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.2) Minister Rolnictwa i Rozwoju Wsi: G. Puda         2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Rolnictwa i Rozwoju Wsi z dnia 14 grudnia 2007 r. w sprawie zakresu informacji oraz sposobu składania sprawozdania z prowadzenia ksiąg hodowlanych i rejestrów (Dz. U. poz. 1789 oraz z 2010 r. poz. 1606), które utraciło moc z dniem 23 stycznia 2021 r. w związku z wejściem w życie ustawy z dnia 10 grudnia 2020 r. o organizacji hodowli i rozrodzie zwierząt gospodarskich (Dz. U. z 2021 r. poz. 36).