w sprawie wzoru informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane pozwolenie, oraz strzeleckiej broni palnej i istotnych części (DU/2021/1733)

t.j.

status: obowiązujący

Określa się następujące wzory:         1) wzór informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, który jest określony w załączniku nr 1 do rozporządzenia;         2) wzór informacji o sprzedaży broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiadanie której jest wymagane po- zwolenie, który jest określony w załączniku nr 2 do rozporządzenia;         3) wzór informacji o sprzedaży strzeleckiej broni palnej i istotnych części, który jest określony w załączniku nr 3 do rozporządzenia.

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.2) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji: M. Kamiński         1) Minister Spraw Wewnętrznych i Administracji kieruje działem administracji rządowej – sprawy wewnętrzne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji (Dz. U. poz. 2264).         2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 14 sierpnia 2019 r. w sprawie wzoru informacji o sprzedaży materiałów wybuchowych, broni palnej innej niż strzelecka broń palna, na posiada- nie której jest wymagane pozwolenie oraz strzeleckiej broni palnej i istotnych części (Dz. U. poz. 1577), które zgodnie z art. 5 usta- wy z dnia 24 czerwca 2021 r. o zmianie ustawy o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materia- łami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. poz. 1329) traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia. Załączniki do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji

Załączniki

Załącznik nr 1

Załącznik nr 1

i Administracji z dnia 1 września 2021 r. (poz. 1733) ZałącznZiakł ąncrz 1n ik nr 1 WWZÓZÓR R INFORMACJA O SPRZEDAŻY MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH DANE SPRZEDAWCY: ………….................................................................. .................................................................................... (miejscowość i data sporządzenia informacji) …………………………………………………................................ ……………………………………………………………………………….. (imię i nazwisko / firma lub nazwa) ADRESAT INFORMACJI: ………….................................................................. .................................................................................... ………….................................................................. ……………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………….. ………….................................................................. (adres miejsca stałego pobytu / adres siedziby) ………….................................................................. .................................................................................... (numer koncesji) .................................................................................... (numer identyfikacji podatkowej NIP) DATA I MIEJSCE SPRZEDAŻY: ………….................................................................. DANE NABYWCY: ………….................................................................. .................................................................................... ………….................................................................. …………………………………………………................................ ……………………………………………………………………………….. (imię i nazwisko / firma lub nazwa) .................................................................................... ……………………………………………………………………………….. ……………………………………………………………………………….. (adres miejsca stałego pobytu / adres siedziby) DANE OSOBY UPOWAŻNIONEJ DO ODBIORU MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH: .................................................................................... (numer koncesji – jeżeli dotyczy) ……………………………………………………………………………………………………… (imię i nazwisko) .................................................................................... (numer identyfikacji podatkowej NIP – nabywcy innego niż osoba ……………………………………………………………………………………………………… fizyczna) ........................................................................................................... (nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz oznaczenie organu, który wydał ……………………………………………………………………………….. dokument tożsamości) .................................................................................... ……………………………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………. (numer identyfikacji podatkowej NIP albo numer PESEL, a jeżeli nie ........................................................................................................... został nadany – nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz ........................................................................................................... organ, który wydał dokument tożsamości – w przypadku gdy nabywcą jest osoba fizyczna) (nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do odbioru materiałów wybuchowych) ……………………………………………………………………………….. .................................................................................... .................................................................................... (nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do nabycia materiałów wybuchowych) WYKAZ SPRZEDANYCH MATERIAŁÓW WYBUCHOWYCH DODATKOWE OZNACZENIA NAZWA HANDLOWA MATERIAŁU OZNACZENIE ROK ILOŚĆ LP. NUMER PARTII FABRYCZNE STOSOWANE WYBUCHOWEGO PRODUCENTA PRODUKCJI (MASA) PRZEZ PRODUCENTA 1 2 Dziennik Ustaw – 4 – Załącznik nrP 2o z. 1733

Załącznik nr 2

WZWÓZRÓ R

INFORMACJA O SPRZEDAŻY BRONI PALNEJ INNEJ NIŻ STRZELECKA BROŃ PALNA, NA POSIADANIE KTÓREJ JEST WYMAGANE POZWOLENIE DANE SPRZEDAWCY: …………........................................................................... ....................................................................................... (miejscowość i data sporządzenia informacji) …………………………………………………................................... ………………………………………………………………………………….. (imię i nazwisko / firma lub nazwa) ADRESAT INFORMACJI: .………….................................................................. ....................................................................................... ………….................................................................. …………………………………………………………………………………… …………………………………………………………………………………… ………….................................................................. (adres miejsca stałego pobytu / adres siedziby) ………….................................................................. ....................................................................................... (numer koncesji) ....................................................................................... (numer identyfikacji podatkowej NIP) DATA I MIEJSCE SPRZEDAŻY: DANE NABYWCY: …………………………………………………………………….. ....................................................................................... …………………………………………………………………….. …………………………………………………................................... ………………………………………………………………………………….. …………………………………………………………………….. (imię i nazwisko / firma lub nazwa) ....................................................................................... ………………………………………………………………………………….. DANE OSOBY UPOWAŻNIONEJ DO ODBIORU BRONI: ………………………………………………………………………………….. (adres miejsca stałego pobytu / adres siedziby) ………………………………………………………………………………………………………… (imię i nazwisko) ....................................................................................... (numer koncesji – jeżeli dotyczy) ………………………………………………………………………………………………………… ............................................................................................................. ....................................................................................... ............................................................................................................. (numer identyfikacji podatkowej NIP – nabywcy innego niż osoba fizyczna) (nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz oznaczenie organu, który wydał …………………………………………………………………………………… dokument tożsamości) ....................................................................................... …………………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………... (numer identyfikacji podatkowej NIP albo numer PESEL, a jeżeli nie ............................................................................................................. został nadany – nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości oraz ............................................................................................................. organ, który wydał dokument tożsamości – w przypadku gdy nabywcą jest osoba fizyczna) (nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do odbioru broni palnej) …………………………………………………………………………………… ....................................................................................... ....................................................................................... (nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do nabycia broni palnej) WYKAZ SPRZEDANEJ BRONI PALNEJ INNEJ NIŻ STRZELECKA BROŃ PALNA, NA POSIADANIE KTÓREJ JEST WYMAGANE POZWOLENIE (oddzielnie dla każdego typu broni) LP. OZNAKOWANIE PAŃSTWO WYTWORZENIA∗∗∗∗ KALIBER MARKA 1 2 ∗ Rozporządzenie Komisji (UE) nr 1106/2012 z dnia 27 listopada 2012 r. w sprawie wykonania rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) nr 471/2009 w sprawie statystyk Wspólnoty dotyczących handlu zagranicznego z państwami trzecimi, w odniesieniu do aktualizacji nazewnictwa państw i terytoriów (Dz. Urz. UE L z 28.11.2012). Dziennik Ustaw – 6 – Załącznik nrP o3z . 1733

Załącznik nr 3

WZWÓZRÓ R

INFORMACJA O SPRZEDAŻY STRZELECKIEJ BRONI PALNEJ I ISTOTNYCH CZĘŚCI DANE SPRZEDAWCY: ………….................................................................................. .................................................................................. (miejscowość i data sporządzenia informacji) ………………………………………………….............................. ……………………………………………………………………………… (imię i nazwisko / firma lub nazwa) ADRESAT INFORMACJI: ………….......................................................................... .................................................................................. …………......................................................................... ……………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… …………......................................................................... (adres miejsca stałego pobytu / adres siedziby) …………......................................................................... .................................................................................. (numer koncesji) .................................................................................. DATA I MIEJSCE SPRZEDAŻY: (numer identyfikacji podatkowej NIP) DANE NABYWCY: ………………………………………………………………………… .................................................................................. ………………………………………………………………………… ………………………………………………….............................. ………………………………………………………………………… ……………………………………………………………………………… (imię i nazwisko / firma lub nazwa) .................................................................................. ……………………………………………………………………………… DANE OSOBY UPOWAŻNIONEJ DO ODBIORU STRZELECKIEJ ……………………………………………………………………………… BRONI PALNEJ LUB ISTOTNYCH CZĘŚCI: (adres miejsca stałego pobytu / adres siedziby) ………………………………………………………………………………………………………... (imię i nazwisko) .................................................................................. (numer koncesji – jeżeli dotyczy) ………………………………………………………………………………………………………... .................................................................................. ………………………………………………………………………………………………………... (numer identyfikacji podatkowej NIP – nabywcy innego niż osoba (nazwa, seria i numer dowodu tożsamości oraz oznaczenie organu, który wydał fizyczna) dokument tożsamości) ……………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………... .................................................................................. ………………………………………………………………………………………………………... ……………………………………………………………………………… ………………………………………………………………………………………………………... (numer identyfikacji podatkowej NIP albo numer PESEL, a jeżeli nie został nadany – nazwa, seria i numer dokumentu tożsamości (nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do odbioru oraz organ, który wydał dokument tożsamości – w przypadku gdy strzeleckiej broni palnej lub istotnych części) nabywcą jest osoba fizyczna) ……………………………………………………………………………… .................................................................................. .................................................................................. (nazwa, data, numer i oznaczenie wystawcy dokumentu uprawniającego do nabycia strzeleckiej broni palnej lub istotnych części) WYKAZ SPRZEDANEJ STRZELECKIEJ BRONI PALNEJ I ISTOTNYCH CZĘŚCI OZNAKOWANIE BRONI / OKREŚLENIE ISTOTNYCH KATEGORIA / LP. ISTOTNYCH CZĘŚCI∗∗∗∗ CZĘŚCI∗∗∗∗∗∗∗∗ KALIBER MARKA PODKATEGORIA / TYP∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗∗ 1 2 ∗ W przypadku sprzedaży broni oprócz oznakowania broni należy wpisać oznakowanie istotnych części umieszczonych w broni, jeżeli jest inne od oznakowania na szkielecie lub komorze zamkowej broni. ∗∗ Istotne części zostały określone w art. 3 ust. 1 pkt 4 ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym (Dz. U. z 2020 r. poz. 1545 oraz z 2021 r. poz. 1329). ∗∗∗ Kategorie i podkategorie broni są określone w załączniku do ustawy z dnia 13 czerwca 2019 r. o wykonywaniu działalności gospodarczej w zakresie wytwarzania i obrotu materiałami wybuchowymi, bronią, amunicją oraz wyrobami i technologią o przeznaczeniu wojskowym lub policyjnym.