w sprawie szczegółowego zakresu informacji zawartych we wniosku o ponowne wszczęcie egzekucji administracyjnej (DU/2021/31)

t.j.

status: obowiązujący

Rozporządzenie określa szczegółowy zakres informacji zawartych we wniosku o ponowne wszczęcie egzekucji administracyjnej, o którym mowa w art. 61 § 1 pkt 1 ustawy z dnia 17 czerwca 1966 r. o postępowaniu egzekucyjnym w admini- stracji, zwanej dalej „ustawą”.

    1. W przypadku gdy podstawą ponownego wszczęcia egzekucji administracyjnej jest dotychczasowy tytuł wyko- nawczy, wniosek o ponowne wszczęcie egzekucji administracyjnej, o którym mowa w art. 61 § 1 pkt 1 ustawy, zwany dalej „wnioskiem”, zawiera:         1) nazwę, adres siedziby i numer rachunku bankowego wierzyciela lub nazwę, adres siedziby i numer rachunku bankowego podmiotu, któremu należy przekazać należność pieniężną – jeżeli zostały zmienione po umorzeniu postępowania egzeku- cyjnego;         2) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby zobowiązanego, a także jego numer Powszech- nego Elektronicznego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), numer identyfikacji podatkowej (NIP) lub numer iden- tyfikacji w Krajowym Rejestrze Urzędowym Podmiotów Gospodarki Narodowej (REGON) – jeżeli zostały zmienio- ne po umorzeniu postępowania egzekucyjnego lub nie zostały zawarte w dotychczasowym tytule wykonawczym;         3) imię i nazwisko oraz adres miejsca zamieszkania małżonka zobowiązanego, jeżeli zgodnie z odrębnymi przepisami odpowiedzialność zobowiązanego za należność pieniężną i odsetki z tytułu niezapłacenia jej w terminie obejmuje ma- jątek osobisty zobowiązanego i majątek wspólny zobowiązanego i jego małżonka – w przypadku gdy w umorzonym postępowaniu egzekucyjnym małżonek zobowiązanego nie wniósł sprzeciwu w sprawie odpowiedzialności majątkiem wspólnym jego i jego małżonka albo sprzeciw został oddalony, a dane małżonka, które uległy zmianie po umorzeniu postępowania egzekucyjnego, są znane wierzycielowi;         4) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby, a także numer Powszechnego Elektronicz- nego Systemu Ewidencji Ludności (PESEL), numer identyfikacji podatkowej (NIP) lub numer identyfikacji w Krajo- wym Rejestrze Urzędowym Podmiotów Gospodarki Narodowej (REGON) wspólników spółki nieposiadającej oso- bowości prawnej będącej zobowiązanym – jeżeli zostały zmienione po umorzeniu postępowania egzekucyjnego lub nie zostały zawarte w dotychczasowym tytule wykonawczym;         5) numer i datę wystawienia dotychczasowego tytułu wykonawczego;         1) Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej kieruje działem administracji rządowej – finanse publiczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej (Dz. U. poz. 1719).         6) imię i nazwisko lub nazwę oraz adres miejsca zamieszkania lub siedziby dłużnika zobowiązanego, również mającego miejsce zamieszkania lub siedzibę na terytorium państwa członkowskiego lub państwa trzeciego, który jest obciążony prawem majątkowym względem zobowiązanego – w przypadku ujawnienia prawa majątkowego, z którego jest moż- liwe wyegzekwowanie środków pieniężnych przewyższających koszty egzekucyjne;         7) informacje dotyczące zabezpieczenia należności pieniężnej i odsetek z tytułu niezapłacenia jej w terminie hipoteką przymusową albo zastawem skarbowym lub rejestrowym lub zastawem nieujawnionym w żadnym rejestrze oraz ter- minu powstania tego zabezpieczenia – w przypadku ich ustanowienia po umorzeniu postępowania egzekucyjnego;         8) wysokość należności pieniężnej i odsetek z tytułu niezapłacenia jej w terminie, rodzaj i stawkę odsetek oraz wysokość kosztów upomnienia;         9) okres, za który nie nalicza się odsetek z tytułu niezapłacenia w terminie należności pieniężnej w wyniku okoliczności, które wystąpiły po umorzeniu postępowania egzekucyjnego;         10) dzień, do upływu którego należność pieniężna, odsetki z tytułu niezapłacenia jej w terminie i koszty upomnienia mogą być dochodzone – jeżeli jest inny niż wskazany w dotychczasowym tytule wykonawczym lub nie został w nim zawarty;         11) informacje, o których mowa w art. 26 § 1e pkt 1 i 4–8 ustawy – jeżeli dotyczą okoliczności, które wystąpiły po umo- rzeniu postępowania egzekucyjnego;         12) wysokość kosztów egzekucyjnych powstałych w umorzonym postępowaniu egzekucyjnym – jeżeli wierzyciel, który pokrył te koszty, wnosi o ich wyegzekwowanie.     2. Wniosek zawiera znane wierzycielowi informacje, o których mowa w ust. 1, aktualne na dzień jego sporządzenia.

W przypadku gdy podstawą ponownego wszczęcia egzekucji administracyjnej jest dalszy tytuł wykonawczy, o którym mowa w art. 26c § 1 pkt 2 ustawy, wniosek zawiera informacje, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3 i 6 oraz art. 26 § 1e ustawy, jeżeli nie zostały zawarte w dalszym tytule wykonawczym, oraz:         1) nazwę organu egzekucyjnego, który wydał postanowienie o umorzeniu postępowania egzekucyjnego;         2) informację o nieobciążeniu wierzyciela kosztami egzekucyjnymi powstałymi w umorzonym postępowaniu egzekucyj- nym bądź umorzeniu tych kosztów egzekucyjnych na wniosek wierzyciela.

Wniosek sporządzony na podstawie więcej niż jednego dotychczasowego tytułu wykonawczego lub dalszego tytułu wykonawczego zawiera dane, o których mowa w § 2 ust. 1 pkt 3, 5, 7−10 i 12, § 3 pkt 1 i 2 oraz art. 26 § 1e pkt 4 i 5 ustawy, w zakresie numeru i daty wydania postanowienia o umorzeniu postępowania egzekucyjnego, odrębnie dla każdego tytułu wykonawczego lub dalszego tytułu wykonawczego.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 20 lutego 2021 r. Minister Finansów, Funduszy i Polityki Regionalnej: T. Kościński