t.j.
status: obowiązujący
Rozporządzenie określa szczegółowe wymagania dotyczące dokumentacji geologicznych innych niż dokumentacja geologiczna złoża kopaliny, z wyłączeniem złoża węglowodorów, dokumentacja geologiczno-inwestycyjna złoża węglo- wodorów, dokumentacja hydrogeologiczna i dokumentacja geologiczno-inżynierska, zwanych dalej „dokumentacją geolo- giczną”, w tym wzory druków, zestawień i kart dołączanych do dokumentacji geologicznej.
W dokumentacji geologicznej przedstawia się wyniki prac geologicznych przeprowadzonych w przestrzeni określonej w tej dokumentacji wraz z ich interpretacją oraz określeniem stopnia osiągnięcia zamierzonego celu wraz z uzasadnieniem.
1. Dokumentację geologiczną sporządza się z podziałem na część tekstową i część graficzną, w postaci: 1) wydruku komputerowego; 2) dokumentu elektronicznego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320). 2. Część tekstowa dokumentacji geologicznej składa się: 1) ze strony tytułowej zawierającej: a) nazwę i adres podmiotu, który wykonał dokumentację geologiczną, b) nazwę i adres podmiotu, który zamówił i sfinansował wykonanie dokumentacji geologicznej, c) tytuł dokumentacji geologicznej, d) podpis sporządzającego dokumentację geologiczną z podaniem imienia i nazwiska oraz numeru kwalifikacji w zawodzie geolog albo numeru decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”, e) imiona i nazwiska osób wchodzących w skład zespołu autorskiego, f) datę sporządzenia dokumentacji geologicznej; 2) z karty informacyjnej, której wzór jest określony w: a) załączniku nr 1 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny, b) załączniku nr 2 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych, 1) Minister Klimatu i Środowiska kieruje działem administracji rządowej – środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Klimatu i Środowiska (Dz. U. poz. 1720 i 2004). c) załączniku nr 3 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania otworu wiertniczego w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża, niezwiązanego z dokumentowaniem złóż kopaliny, d) załączniku nr 4 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi, e) załączniku nr 5 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku likwidacji otworu wiertniczego, f) załączniku nr 6 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów, g) załączniku nr 7 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych z zastosowaniem metod geofizycznych w granicach obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej albo w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża; 3) z zestawienia współrzędnych płaskich prostokątnych w państwowym systemie odniesień przestrzennych: a) punktów wyznaczających granice dokumentowanego obszaru zestawionych zgodnie z kolejnością ich łączenia; na obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej wykaz punktów wyznaczających granice dokumentowanego obszaru określa się dodatkowo w geodezyjnym systemie odniesienia WGS 84, b) wykonanych otworów wiertniczych, a dla obszarów lądowych wraz z podaniem numerów nieruchomości, na których są zlokalizowane otwory, c) wykonanych badań sejsmicznych. 3. Część graficzna dokumentacji geologicznej składa się z: 1) mapy w skali nie mniejszej niż 1:100 000, zawierającej skalę i podziałkę liniową, siatkę kilometrową lub kartograficzną, ramkę z opisem współrzędnych geograficznych narożników arkusza mapy oraz objaśnienia znaków (legenda) wraz ze wskazaniem geodezyjnego układu odniesienia dla współrzędnych płaskich prostokątnych, sporządzonej na podstawie danych i informacji uzyskanych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dla obszarów lądowych lub mapy morskiej nawigacyjnej wykonanej przez Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, z naniesioną na niej w szczególności granicą dokumentowanego obszaru oraz lokalizacją wykonanych prac geologicznych albo lokalizacją otworu wiertniczego lub likwidowanego otworu wiertniczego; 2) mapy sytuacyjno-wysokościowej dla obszarów lądowych, sporządzonej na podstawie danych i informacji uzyskanych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w odpowiednio dobranej skali, nie mniejszej niż 1:50 000, umożliwiającej szczegółowe przedstawienie lokalizacji obszaru lub miejsc wykonanych prac geologicznych, z nanie- sioną na niej granicą dokumentowanego obszaru, lokalizacją stanowisk pomiarowych, prac geofizycznych, otworów wiertniczych, wyrobisk górniczych, prac geochemicznych oraz miejsc pobrania próbek; 3) mapy sytuacyjno-batymetrycznej (planu sondażowego) dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, w tym spo- rządzonej przez urzędy morskie i Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej, w odpowiednio dobranej skali, nie mniejszej niż 1:50 000, umożliwiającej szczegółowe przedstawienie lokalizacji obszaru lub miejsc wykonanych prac geologicznych, z naniesioną na niej granicą dokumentowanego obszaru, lokalizacją stanowisk pomiarowych, prac geofizycznych, otworów wiertniczych, wyrobisk górniczych, prac geochemicznych oraz miejsc pobrania próbek; 4) mapy geologicznej, geośrodowiskowej, hydrogeologicznej, geologiczno-inżynierskiej lub geofizycznej badanego ob- szaru, w zależności od rodzaju wykonanych prac geologicznych w odpowiednio dobranej skali, nie mniejszej niż 1:50 000; 5) przekroju geologicznego; 6) profili geologicznych i technicznych otworów wiertniczych wykonanych w zależności od głębokości otworu wiertnicze- go w skali nie mniejszej niż 1:2000, przedstawiających konstrukcję otworu, jego średnicę, głębokość posadowienia rur okładzinowych oraz wyniki badań geofizyki wiertniczej, wraz ze wskazaniem wykonanych zabiegów likwidacyjnych. 4. Do części tekstowej dokumentacji geologicznej dołącza się: 1) kopie dokumentów, których treść ma istotne znaczenie dla opracowanej dokumentacji geologicznej, w szczególności kopie decyzji zatwierdzających projekt robót geologicznych oraz dodatki do projektu robót geologicznych, decyzji o udzieleniu koncesji oraz decyzji zmieniających koncesję; 2) wykaz wykonanych badań; 3) wyniki badań w formie zbioru danych na informatycznym nośniku danych, dane źródłowe i szczegółową lokalizację prac lub kopie spisów zdawczo-odbiorczych albo innych dokumentów potwierdzających przekazanie informacji geo- logicznej z bieżącego dokumentowania przebiegu prac geologicznych organowi koncesyjnemu lub państwowej służ- bie geologicznej prowadzącej centralne archiwum geologiczne, o którym mowa w art. 162 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. − Prawo geologiczne i górnicze. 5. Przepisu ust. 3 pkt 5 nie stosuje się do sporządzania dokumentacji likwidowanego odwiertu wiertniczego. 6. Przepisu ust. 4 pkt 1 nie stosuje się do sporządzania dokumentacji geologicznej w przypadku wykonywania prac geo- logicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi oraz do sporządzania dokumentacji geologicznej w przypadku wykonywania badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów.
W przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny lub wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych: 1) część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z: a) opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geo- logicznych, b) charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z jego lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych, c) opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych, d) szczegółowego omówienia wykonanych prac geologicznych oraz ich wyników, e) omówienia wyników badań laboratoryjnych oraz wyników innych badań uzyskanych w trakcie wykonywania prac, f) wniosków wynikających z wykonanych prac, g) określenia sposobu likwidacji otworów wiertniczych i innych wyrobisk oraz daty rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych, h) informacji dotyczących uzysku rdzenia i interwałów, z których pobrano próbki, wraz z wykazem ilości, wielkości i rodzaju próbek przeznaczonych do badań powodujących całkowite zniszczenie próbek geologicznych oraz ba- dań geomechanicznych powodujących naruszenie integralności calizny rdzenia wiertniczego, oraz wskazania miejsca przechowywania próbek geologicznych, w tym próbek podlegających obowiązkowemu przekazaniu państwowej służbie geologicznej; 2) część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z: a) planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-baty- metrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lo- kalizacją otworów wiertniczych zrealizowanych w ramach wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych, b) profili geologicznych wyrobisk górniczych wraz z miejscami pobrania próbek, wykonanych w skali dostosowa- nej do wielkości wyrobiska i sytuacji geologicznej, c) map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań.
W przypadku wykonywania otworu wiertniczego w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża, niezwiązanego z dokumentowaniem złóż kopaliny: 1) część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z: a) opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geo- logicznych, b) charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z lokalizacją otworu wiertniczego, z uwzględnie- niem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodaro- wania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych, c) opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych, d) informacji dotyczących uzysku rdzenia i interwałów, z których pobrano próbki, oraz wskazania miejsca przecho- wywania próbek geologicznych, w tym próbek podlegających obowiązkowemu przekazaniu państwowej służbie geologicznej, e) określenia głębokości, na których stwierdzono występowanie poziomów wodonośnych, oraz charakterystyki po- ziomów wodonośnych, f) opisu konstrukcji otworu wiertniczego oraz średnicy i głębokości posadowienia rur okładzinowych, g) opisu mineralogiczno-petrograficznego i stratygraficznego przewierconych utworów, h) wyników badań geofizycznych wraz z ich interpretacją, i) wyników badań laboratoryjnych próbek geologicznych wraz z ich opisem i interpretacją, j) wniosków wynikających ze zrealizowanych prac, k) określenia sposobu likwidacji otworu wiertniczego oraz daty rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych; 2) część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-batymetrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lokalizacją wiercenia.
W przypadku wykonywania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi, w tym wykorzystania ciepła suchych skał: 1) część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z: a) wskazania daty zgłoszenia projektu robót geologicznych obejmujących wykonanie prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi, b) opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geo- logicznych, c) charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z jego lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych, d) opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych, e) opisu profilu geologicznego ze szczególnym uwzględnieniem opisu interwału przeznaczonego do wykorzystania ciepła Ziemi, f) określenia głębokości występowania stropu i spągu przewierconych poziomów wodonośnych i opisu warunków geotermicznych, g) opisu sposobu izolacji przewierconych poziomów wodonośnych, h) charakterystyki rozwiązań technicznych, w tym określenia rodzaju technologii zastosowanej do wykorzystania ciepła Ziemi, ilości, głębokości i średnicy otworów wiertniczych, ich konstrukcji oraz uzyskanej mocy instalacji w kW, i) opisu zakresu i wyników wykonanych badań, w tym prób ciśnieniowych układu instalacji, j) oceny wpływu instalacji na środowisko, w tym omówienia konfliktowości z innymi otworami wiertniczymi, k) opisu zagrożeń na etapie użytkowania instalacji oraz w przypadku awarii, l) zaleceń dotyczących obserwacji i pomiarów w trakcie eksploatacji instalacji oraz określenia sposobu kontroli pracy systemu; 2) część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z: a) planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-baty- metrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lo- kalizacją wierceń, b) profilu geologicznego reprezentatywnego otworu lub grupy otworów wiertniczych, c) profilu termicznego otworów.
W przypadku likwidacji otworu wiertniczego: 1) część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z: a) charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z lokalizacją likwidowanego otworu wiertnicze- go, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych, b) określenia daty wykonania otworu wiertniczego i dotychczasowego sposobu jego wykorzystania oraz określenia zamierzonego celu prac geologicznych i stopnia jego osiągnięcia, c) omówienia wyników wykonanych badań specjalistycznych, pomiarów, obserwacji oraz opróbowania, d) określenia przyczyn likwidacji otworu wiertniczego, e) określenia sposobu likwidacji otworu wiertniczego, f) określenia daty rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych, g) określenia miejsca przechowywania dokumentacji otworu wiertniczego, h) informacji dotyczących uzysku rdzenia i interwałów, z których pobrano próbki, wraz z wykazem ilości, wielkości i rodzaju próbek przeznaczonych do badań powodujących całkowite zniszczenie próbek geologicznych oraz ba- dań geomechanicznych powodujących naruszenie integralności calizny rdzenia wiertniczego, oraz wskazania miejsca przechowywania próbek geologicznych, w tym próbek podlegających obowiązkowemu przekazaniu państwowej służbie geologicznej; 2) część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-batymetrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lokalizacją likwido- wanego otworu wiertniczego.
W przypadku wykonywania badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występo- waniem złóż węglowodorów: 1) część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z: a) daty zgłoszenia projektu robót geologicznych obejmujących wykonanie badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów, b) opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geo- logicznych, c) charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz jego z lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopnio- wego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych, d) opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych, e) szczegółowego omówienia wykonanych prac geologicznych z zastosowaniem metod geofizycznych i ich wyni- ków, f) wniosków wynikających ze zrealizowanych prac, w szczególności wskazania zbadanych struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów; 2) część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań.
W przypadku wykonywania prac geologicznych z zastosowaniem metod geofizycznych w granicach obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej albo w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża: 1) część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z: a) opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geo- logicznych, b) charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz jego z lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopnio- wego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych, c) opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych, d) szczegółowego omówienia wykonanych prac geologicznych z zastosowaniem metod geofizycznych i ich wyników, e) wniosków wynikających ze zrealizowanych prac; 2) część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z: a) map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań, b) planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-baty- metrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej.
Do dokumentacji geologicznej sporządzonej i nieprzekazanej przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporzą- dzenia odpowiednio organowi, który udzielił koncesji, zatwierdził projekt robót geologicznych lub któremu zgłoszono pro- jekt robót geologicznych, stosuje się przepisy rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 grudnia 2016 r. w sprawie in- nych dokumentacji geologicznych (Dz. U. poz. 2023).
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.2) Minister Klimatu i Środowiska: M. Kurtyka 2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 grudnia 2016 r. w sprawie innych doku- mentacji geologicznych (Dz. U. poz. 2023), które utraciło moc z dniem 30 sierpnia 2020 r. zgodnie z art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2018 r. o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1563 oraz z 2019 r. poz. 1495). Załączniki do rozporządzenia
Ministria Ś rKodloiwmiskaat uz d in iaŚ 2r3o gdruodnwiai 2s0k2a0 r. (poz. 2449)
WZÓR Załącznik nr 1 WZÓR kARTA INFORMACYJNA DOkuMENTACJI GEOlOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku WYkONYWANIA PRAC GEOlOGICZNYCH NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ uDOkuMENTOWANIEM ZASOBÓW ZŁOŻA kOPAlINY*) 1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ………………………………………………………….. 2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji lub koncesji): ………………………. 3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: …………………………………………………………… 4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: …………………………………… 5. Lokalizacja prac geologicznych: 1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…; 2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia). 6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: …………………………………… 7. Okres realizacji prac geologicznych: ………………………………………………………… 8. Powierzchnia obszaru dokumentowanego: ………………………………………………….. 9. Liczba wykonanych wierceń: …………………, głębokość wierceń: …………………, łączny metraż: ………………… 10. Współrzędne otworu wiertniczego / otworów wiertniczych**) w państwowym systemie odniesień przestrzennych: x ………, y ………, układ współrzędnych płaskich prostokątnych: ……… 11. Rzędna otworu / Rzędne otworów wiertniczych**): ………………… m n.p.m. 12. Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: ………………………………………. 13. Miejsce przechowywania próbek geologicznych: ………………………………………… – 2 – 14. Wykonane prace geologiczne: 1) badania geofizyczne powierzchniowe: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………; 2) badania geofizyczne w otworach: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………; 3) badania laboratoryjne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………; 4) badania hydrogeologiczne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………; 5) inne badania: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………….………………………..…. 15. Przyczyna nieudokumentowania zasobów: ……………………………………………… Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić. – 3 –
WZÓR kARTA INFORMACYJNA DOkuMENTACJI GEOlOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku WYkONYWANIA PRAC GEOlOGICZNYCH NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ UDOKUMENTOWANIEM ZASOBÓW WÓD PODZIEMNYCH*) 1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ………………………………………………………… 2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji): ………………………. 3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: …………………………………………………………… 4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: …………………………………… 5. Lokalizacja prac geologicznych: 1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…; 2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia). 6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: …………………………………… 7. Okres realizacji prac geologicznych: ………………………………………………………… 8. Liczba wykonanych wierceń: …………………, głębokość wierceń: …………………, łączny metraż: ………………… 9. Współrzędne otworu wiertniczego / otworów wiertniczych**) w państwowym systemie odniesień przestrzennych: x ……………, y ……………, układ współrzędnych płaskich prostokątnych: …………… 10. Rzędna otworu / Rzędne otworów wiertniczych**): ………………… m n.p.m. 11. Wykonane prace geologiczne: 1) badania hydrogeologiczne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………; 2) badania laboratoryjne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………; – 4 – 3) badania geofizyczne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………. 12. Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: ……………………………………… 13. Stratygrafia i głębokość poziomów wodonośnych: ………………………………………. 14. Parametry hydrogeologiczne poziomów wodonośnych: …………………………………. 15. Przyczyna nieudokumentowania zasobów: ………………………………………………. Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić. – 5 –
WZÓR kARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku WYkONYWANIA OTWORu WIERTNICZEGO ……………… W CELU ROZPOZNANIA BUDOWY GŁĘBOKIEGO PODŁOŻA, (nazwa wiercenia) NIEZWIĄZANEGO Z DOKUMENTOWANIEM ZŁÓŻ KOPALINY*) 1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ………………………………………………………… 2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji): ………………………. 3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: ……………………………………………………… 4. Wykonawca wiercenia: ……………………………………………………………………… 5. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: ……………………………………. 6. Lokalizacja prac geologicznych: 1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…; 2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia). 7. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: …………………………………… 8. Okres realizacji prac geologicznych: ………………………………………………………… 9. Imię i nazwisko kierownika wiercenia i numer świadectwa stwierdzającego kwalifikacje w zawodzie geolog: ……………………………………………… 10. Cel wiercenia: ……………………………………………………………………………… 11. Typ zestawu wiertniczego: ………………………………………………………………… 12. Współrzędne otworu wiertniczego w państwowym systemie odniesień przestrzennych: x ……………, y ……………, układ współrzędnych płaskich prostokątnych: …………… 13. Rzędna terenu: ………………… m n.p.m. 14. Głębokość otworu wiertniczego: ………………… 15. Zarurowanie: średnica rur: ………………, głębokość posadowienia rur: ……………… 16. Wykonane prace geologiczne: 1) badania geofizyczne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………; – 6 – 2) badania laboratoryjne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………. 17. Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: ……………………………………….. 18. Liczba rdzeni wiertniczych oraz miejsce ich przechowywania: …………………………… Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić. – 7 –
WZÓR kARTA INFORMACYJNA DOkuMENTACJI GEOlOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku WYkONYWANIA PRAC GEOlOGICZNYCH W CElu WYKORZYSTANIA CIEPŁA ZIEMI*) 1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ………………………………………………………… 2. Podstawa wykonania prac geologicznych (zgłoszenie projektu robót geologicznych z dnia): ………………………. 3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: …………………………………………………………… 4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: …………………………………… 5. Lokalizacja prac geologicznych: 1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…; 2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia). 6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: …………………………………… 7. Okres realizacji prac geologicznych: ………………………………………………………… 8. Powierzchnia obszaru badań: ………………………………………………………………… 9. Otwory wykonane w celu zainstalowania wymienników ciepła: …………………………… 10. Liczba wykonanych otworów: …………………, głębokość otworów: ………………….., łączny metraż: ………………… 11. Dane dotyczące reprezentatywnego otworu wiertniczego / otworów wiertniczych**): 1) rzędna: …………………………… m n.p.m.; 2) współrzędne otworu wiertniczego w państwowym systemie odniesień przestrzennych: x ……………, y ……………, układ współrzędnych płaskich prostokątnych: ……………; 3) głębokość: …………………, średnica: …………………, stratygrafia: ………………… 12. Parametry technologiczne instalacji cieplnej: 1) rodzaj technologii zastosowanej do wykorzystania ciepła Ziemi: ………………………; 2) łączna długość kolektora: …………………………; – 8 – 3) medium wypełniające: ……………………………; 4) moc cieplna instalacji: ……………………………; 5) maksymalna wydajność instalacji***): ……………………… Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić. ***) W przypadku wykorzystania ciepła suchych skał. – 9 –
WZÓR kARTA INFORMACYJNA DOkuMENTACJI GEOlOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku lIkWIDACJI OTWORu WIERTNICZEGO …………………………*) (nazwa wiercenia) 1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ………………………………………………………….. 2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji lub koncesji): ………………………. 3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: …………………………………………………………… 4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: …………………………………… 5. Lokalizacja prac geologicznych: 1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…; 2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia). 6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: …………………………………… 7. Okres realizacji prac geologicznych: ………………………………………………………... 8. Współrzędne otworu wiertniczego w państwowym systemie odniesień przestrzennych: x ……………, y ……………, układ współrzędnych płaskich prostokątnych: …………… 9. Rzędna terenu: ………………… m n.p.m. 10. Dotychczasowe wykorzystanie otworu wiertniczego: …………………………………… 11. Przyczyna likwidacji otworu wiertniczego: ……………………………………………… 12. Sposób likwidacji otworu wiertniczego: …………………………………………………. 13. Liczba rdzeni wiertniczych oraz miejsce ich przechowywania: …………………………. Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) – 10 – ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić. – 11 –
WZÓR kARTA INFORMACYJNA DOkuMENTACJI GEOlOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku WYkONYWANIA BADAŃ GEOFIZYCZNYCH W CELU ZBADANIA STRUKTUR GEOLOGICZNYCH ZWIĄZANYCH Z WYSTĘPOWANIEM ZŁÓŻ WĘGLOWODORÓW*) 1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ………………………………………………………… 2. Podstawa wykonania prac geologicznych (zgłoszenie projektu robót geologicznych z dnia): ………………………. 3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: …………………………………………………………… 4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: …………………………………… 5. Lokalizacja prac geologicznych: 1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…; 2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia). 6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: …………………………………… 7. Okres realizacji prac geologicznych: ………………………………………………………... 8. Powierzchnia obszaru dokumentowanego lub długość profili sejsmicznych: ………………. 9. Wykonane prace geologiczne: 1) badania geofizyczne powierzchniowe: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………; 2) inne badania: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………. 10. Lokalizacja udokumentowanych struktur geologicznych związanych z występowaniem węglowodorów: 1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…; – 12 – 2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia). Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić. – 13 – Załącznik nr 7 WZÓR
kARTA INFORMACYJNA DOkuMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku WYkONYWANIA PRAC GEOlOGICZNYCH Z ZASTOSOWANIEM METOD GEOFIZYCZNYCH W GRANICACH OBSZARÓW MORSkICH RZECZYPOSPOlITEJ POlSkIEJ AlBO W CElu ROZPOZNANIA BUDOWY GŁĘBOKIEGO PODŁOŻA*) 1. Tytuł dokumentacji geologicznej: …………………………………………………………. 2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji): ………………………. 3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: …………………………………………………………… 4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: …………………………………… 5. Lokalizacja prac geologicznych: 1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…; 2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia). 6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: …………………………………… 7. Okres realizacji prac geologicznych: ………………………………………………………… 8. Powierzchnia obszaru dokumentowanego lub długość profili sejsmicznych: ………………. 9. Wykonane prace geologiczne: 1) badania geofizyczne powierzchniowe: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………; 2) inne badania: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………. Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) – 14 – ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić.