w sprawie innych dokumentacji geologicznych (DU/2020/2449)

t.j.

status: obowiązujący

Rozporządzenie określa szczegółowe wymagania dotyczące dokumentacji geologicznych innych niż dokumentacja geologiczna złoża kopaliny, z wyłączeniem złoża węglowodorów, dokumentacja geologiczno-inwestycyjna złoża węglo- wodorów, dokumentacja hydrogeologiczna i dokumentacja geologiczno-inżynierska, zwanych dalej „dokumentacją geolo- giczną”, w tym wzory druków, zestawień i kart dołączanych do dokumentacji geologicznej.

W dokumentacji geologicznej przedstawia się wyniki prac geologicznych przeprowadzonych w przestrzeni określonej w tej dokumentacji wraz z ich interpretacją oraz określeniem stopnia osiągnięcia zamierzonego celu wraz z uzasadnieniem.

    1. Dokumentację geologiczną sporządza się z podziałem na część tekstową i część graficzną, w postaci:         1) wydruku komputerowego;         2) dokumentu elektronicznego w rozumieniu art. 3 pkt 2 ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz. U. z 2020 r. poz. 346, 568, 695, 1517 i 2320).     2. Część tekstowa dokumentacji geologicznej składa się:         1) ze strony tytułowej zawierającej:             a) nazwę i adres podmiotu, który wykonał dokumentację geologiczną,             b) nazwę i adres podmiotu, który zamówił i sfinansował wykonanie dokumentacji geologicznej,             c) tytuł dokumentacji geologicznej,             d) podpis sporządzającego dokumentację geologiczną z podaniem imienia i nazwiska oraz numeru kwalifikacji w zawodzie geolog albo numeru decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”,             e) imiona i nazwiska osób wchodzących w skład zespołu autorskiego,             f) datę sporządzenia dokumentacji geologicznej;         2) z karty informacyjnej, której wzór jest określony w:             a) załączniku nr 1 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny,             b) załączniku nr 2 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych,         1) Minister Klimatu i Środowiska kieruje działem administracji rządowej – środowisko, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 4 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 6 października 2020 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Klimatu i Środowiska (Dz. U. poz. 1720 i 2004).             c) załączniku nr 3 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania otworu wiertniczego w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża, niezwiązanego z dokumentowaniem złóż kopaliny,             d) załączniku nr 4 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi,             e) załączniku nr 5 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku likwidacji otworu wiertniczego,             f) załączniku nr 6 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów,             g) załączniku nr 7 do rozporządzenia – dla dokumentacji geologicznej sporządzanej w przypadku wykonywania prac geologicznych z zastosowaniem metod geofizycznych w granicach obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej albo w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża;         3) z zestawienia współrzędnych płaskich prostokątnych w państwowym systemie odniesień przestrzennych:             a) punktów wyznaczających granice dokumentowanego obszaru zestawionych zgodnie z kolejnością ich łączenia; na obszarach morskich Rzeczypospolitej Polskiej wykaz punktów wyznaczających granice dokumentowanego obszaru określa się dodatkowo w geodezyjnym systemie odniesienia WGS 84,             b) wykonanych otworów wiertniczych, a dla obszarów lądowych wraz z podaniem numerów nieruchomości, na których są zlokalizowane otwory,             c) wykonanych badań sejsmicznych.     3. Część graficzna dokumentacji geologicznej składa się z:         1) mapy w skali nie mniejszej niż 1:100 000, zawierającej skalę i podziałkę liniową, siatkę kilometrową lub kartograficzną, ramkę z opisem współrzędnych geograficznych narożników arkusza mapy oraz objaśnienia znaków (legenda) wraz ze wskazaniem geodezyjnego układu odniesienia dla współrzędnych płaskich prostokątnych, sporządzonej na podstawie danych i informacji uzyskanych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego dla obszarów lądowych lub mapy morskiej nawigacyjnej wykonanej przez Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, z naniesioną na niej w szczególności granicą dokumentowanego obszaru oraz lokalizacją wykonanych prac geologicznych albo lokalizacją otworu wiertniczego lub likwidowanego otworu wiertniczego;         2) mapy sytuacyjno-wysokościowej dla obszarów lądowych, sporządzonej na podstawie danych i informacji uzyskanych z państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego, w odpowiednio dobranej skali, nie mniejszej niż 1:50 000, umożliwiającej szczegółowe przedstawienie lokalizacji obszaru lub miejsc wykonanych prac geologicznych, z nanie- sioną na niej granicą dokumentowanego obszaru, lokalizacją stanowisk pomiarowych, prac geofizycznych, otworów wiertniczych, wyrobisk górniczych, prac geochemicznych oraz miejsc pobrania próbek;         3) mapy sytuacyjno-batymetrycznej (planu sondażowego) dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, w tym spo- rządzonej przez urzędy morskie i Biuro Hydrograficzne Marynarki Wojennej, w odpowiednio dobranej skali, nie mniejszej niż 1:50 000, umożliwiającej szczegółowe przedstawienie lokalizacji obszaru lub miejsc wykonanych prac geologicznych, z naniesioną na niej granicą dokumentowanego obszaru, lokalizacją stanowisk pomiarowych, prac geofizycznych, otworów wiertniczych, wyrobisk górniczych, prac geochemicznych oraz miejsc pobrania próbek;         4) mapy geologicznej, geośrodowiskowej, hydrogeologicznej, geologiczno-inżynierskiej lub geofizycznej badanego ob- szaru, w zależności od rodzaju wykonanych prac geologicznych w odpowiednio dobranej skali, nie mniejszej niż 1:50 000;         5) przekroju geologicznego;         6) profili geologicznych i technicznych otworów wiertniczych wykonanych w zależności od głębokości otworu wiertnicze- go w skali nie mniejszej niż 1:2000, przedstawiających konstrukcję otworu, jego średnicę, głębokość posadowienia rur okładzinowych oraz wyniki badań geofizyki wiertniczej, wraz ze wskazaniem wykonanych zabiegów likwidacyjnych.     4. Do części tekstowej dokumentacji geologicznej dołącza się:         1) kopie dokumentów, których treść ma istotne znaczenie dla opracowanej dokumentacji geologicznej, w szczególności kopie decyzji zatwierdzających projekt robót geologicznych oraz dodatki do projektu robót geologicznych, decyzji o udzieleniu koncesji oraz decyzji zmieniających koncesję;         2) wykaz wykonanych badań;         3) wyniki badań w formie zbioru danych na informatycznym nośniku danych, dane źródłowe i szczegółową lokalizację prac lub kopie spisów zdawczo-odbiorczych albo innych dokumentów potwierdzających przekazanie informacji geo- logicznej z bieżącego dokumentowania przebiegu prac geologicznych organowi koncesyjnemu lub państwowej służ- bie geologicznej prowadzącej centralne archiwum geologiczne, o którym mowa w art. 162 ust. 1 pkt 2 ustawy z dnia 9 czerwca 2011 r. − Prawo geologiczne i górnicze.     5. Przepisu ust. 3 pkt 5 nie stosuje się do sporządzania dokumentacji likwidowanego odwiertu wiertniczego.     6. Przepisu ust. 4 pkt 1 nie stosuje się do sporządzania dokumentacji geologicznej w przypadku wykonywania prac geo- logicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi oraz do sporządzania dokumentacji geologicznej w przypadku wykonywania badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów.

W przypadku wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów złoża kopaliny lub wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych:         1) część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z:             a) opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geo- logicznych,             b) charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z jego lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,             c) opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,             d) szczegółowego omówienia wykonanych prac geologicznych oraz ich wyników,             e) omówienia wyników badań laboratoryjnych oraz wyników innych badań uzyskanych w trakcie wykonywania prac,             f) wniosków wynikających z wykonanych prac,             g) określenia sposobu likwidacji otworów wiertniczych i innych wyrobisk oraz daty rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych,             h) informacji dotyczących uzysku rdzenia i interwałów, z których pobrano próbki, wraz z wykazem ilości, wielkości i rodzaju próbek przeznaczonych do badań powodujących całkowite zniszczenie próbek geologicznych oraz ba- dań geomechanicznych powodujących naruszenie integralności calizny rdzenia wiertniczego, oraz wskazania miejsca przechowywania próbek geologicznych, w tym próbek podlegających obowiązkowemu przekazaniu państwowej służbie geologicznej;         2) część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z:             a) planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-baty- metrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lo- kalizacją otworów wiertniczych zrealizowanych w ramach wykonywania prac geologicznych niekończących się udokumentowaniem zasobów wód podziemnych,             b) profili geologicznych wyrobisk górniczych wraz z miejscami pobrania próbek, wykonanych w skali dostosowa- nej do wielkości wyrobiska i sytuacji geologicznej,             c) map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań.

W przypadku wykonywania otworu wiertniczego w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża, niezwiązanego z dokumentowaniem złóż kopaliny:         1) część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z:             a) opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geo- logicznych,             b) charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z lokalizacją otworu wiertniczego, z uwzględnie- niem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodaro- wania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,             c) opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,             d) informacji dotyczących uzysku rdzenia i interwałów, z których pobrano próbki, oraz wskazania miejsca przecho- wywania próbek geologicznych, w tym próbek podlegających obowiązkowemu przekazaniu państwowej służbie geologicznej,             e) określenia głębokości, na których stwierdzono występowanie poziomów wodonośnych, oraz charakterystyki po- ziomów wodonośnych,             f) opisu konstrukcji otworu wiertniczego oraz średnicy i głębokości posadowienia rur okładzinowych,             g) opisu mineralogiczno-petrograficznego i stratygraficznego przewierconych utworów,             h) wyników badań geofizycznych wraz z ich interpretacją,             i) wyników badań laboratoryjnych próbek geologicznych wraz z ich opisem i interpretacją,             j) wniosków wynikających ze zrealizowanych prac,             k) określenia sposobu likwidacji otworu wiertniczego oraz daty rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych;         2) część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-batymetrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lokalizacją wiercenia.

W przypadku wykonywania prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi, w tym wykorzystania ciepła suchych skał:         1) część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z:             a) wskazania daty zgłoszenia projektu robót geologicznych obejmujących wykonanie prac geologicznych w celu wykorzystania ciepła Ziemi,             b) opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geo- logicznych,             c) charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z jego lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,             d) opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,             e) opisu profilu geologicznego ze szczególnym uwzględnieniem opisu interwału przeznaczonego do wykorzystania ciepła Ziemi,             f) określenia głębokości występowania stropu i spągu przewierconych poziomów wodonośnych i opisu warunków geotermicznych,             g) opisu sposobu izolacji przewierconych poziomów wodonośnych,             h) charakterystyki rozwiązań technicznych, w tym określenia rodzaju technologii zastosowanej do wykorzystania ciepła Ziemi, ilości, głębokości i średnicy otworów wiertniczych, ich konstrukcji oraz uzyskanej mocy instalacji w kW,             i) opisu zakresu i wyników wykonanych badań, w tym prób ciśnieniowych układu instalacji,             j) oceny wpływu instalacji na środowisko, w tym omówienia konfliktowości z innymi otworami wiertniczymi,             k) opisu zagrożeń na etapie użytkowania instalacji oraz w przypadku awarii,             l) zaleceń dotyczących obserwacji i pomiarów w trakcie eksploatacji instalacji oraz określenia sposobu kontroli pracy systemu;         2) część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z:             a) planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-baty- metrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lo- kalizacją wierceń,             b) profilu geologicznego reprezentatywnego otworu lub grupy otworów wiertniczych,             c) profilu termicznego otworów.

W przypadku likwidacji otworu wiertniczego:         1) część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z:             a) charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz z lokalizacją likwidowanego otworu wiertnicze- go, z uwzględnieniem trójstopniowego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,             b) określenia daty wykonania otworu wiertniczego i dotychczasowego sposobu jego wykorzystania oraz określenia zamierzonego celu prac geologicznych i stopnia jego osiągnięcia,             c) omówienia wyników wykonanych badań specjalistycznych, pomiarów, obserwacji oraz opróbowania,             d) określenia przyczyn likwidacji otworu wiertniczego,             e) określenia sposobu likwidacji otworu wiertniczego,             f) określenia daty rozpoczęcia i zakończenia prac likwidacyjnych,             g) określenia miejsca przechowywania dokumentacji otworu wiertniczego,             h) informacji dotyczących uzysku rdzenia i interwałów, z których pobrano próbki, wraz z wykazem ilości, wielkości i rodzaju próbek przeznaczonych do badań powodujących całkowite zniszczenie próbek geologicznych oraz ba- dań geomechanicznych powodujących naruszenie integralności calizny rdzenia wiertniczego, oraz wskazania miejsca przechowywania próbek geologicznych, w tym próbek podlegających obowiązkowemu przekazaniu państwowej służbie geologicznej;         2) część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-batymetrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej, wraz z lokalizacją likwido- wanego otworu wiertniczego.

W przypadku wykonywania badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występo- waniem złóż węglowodorów:         1) część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z:             a) daty zgłoszenia projektu robót geologicznych obejmujących wykonanie badań geofizycznych w celu zbadania struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów,             b) opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geo- logicznych,             c) charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz jego z lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopnio- wego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,             d) opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,             e) szczegółowego omówienia wykonanych prac geologicznych z zastosowaniem metod geofizycznych i ich wyni- ków,             f) wniosków wynikających ze zrealizowanych prac, w szczególności wskazania zbadanych struktur geologicznych związanych z występowaniem złóż węglowodorów;         2) część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań.

W przypadku wykonywania prac geologicznych z zastosowaniem metod geofizycznych w granicach obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej albo w celu rozpoznania budowy głębokiego podłoża:         1) część tekstowa dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 2, składa się także z:             a) opisu celu prac geologicznych oraz stopnia jego osiągnięcia, a także terminu rozpoczęcia i zakończenia prac geo- logicznych,             b) charakterystyki geograficznej dokumentowanego obszaru wraz jego z lokalizacją, z uwzględnieniem trójstopnio- wego podziału terytorialnego państwa dla obszarów lądowych, oraz opisem stanu zagospodarowania powierzchni, z uwzględnieniem obiektów i obszarów chronionych,             c) opisu budowy geologicznej i warunków hydrogeologicznych w rejonie wykonanych prac geologicznych,             d) szczegółowego omówienia wykonanych prac geologicznych z zastosowaniem metod geofizycznych i ich wyników,             e) wniosków wynikających ze zrealizowanych prac;         2) część graficzna dokumentacji geologicznej, oprócz elementów, o których mowa w § 3 ust. 3, składa się także z:             a) map specjalnych sporządzonych w zależności od rodzaju wykonanych badań,             b) planu sytuacyjno-wysokościowego dla obszarów lądowych w skali 1:500 lub 1:1000 albo planu sytuacyjno-baty- metrycznego w skali 1:5000, 1:10 000 lub 1:25 000 dla obszarów morskich Rzeczypospolitej Polskiej.

Do dokumentacji geologicznej sporządzonej i nieprzekazanej przed dniem wejścia w życie niniejszego rozporzą- dzenia odpowiednio organowi, który udzielił koncesji, zatwierdził projekt robót geologicznych lub któremu zgłoszono pro- jekt robót geologicznych, stosuje się przepisy rozporządzenia Ministra Środowiska z dnia 6 grudnia 2016 r. w sprawie in- nych dokumentacji geologicznych (Dz. U. poz. 2023).

Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 7 dni od dnia ogłoszenia.2) Minister Klimatu i Środowiska: M. Kurtyka         2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 6 grudnia 2016 r. w sprawie innych doku- mentacji geologicznych (Dz. U. poz. 2023), które utraciło moc z dniem 30 sierpnia 2020 r. zgodnie z art. 24 ust. 2 ustawy z dnia 15 czerwca 2018 r. o zmianie ustawy – Prawo geologiczne i górnicze oraz niektórych innych ustaw (Dz. U. poz. 1563 oraz z 2019 r. poz. 1495). Załączniki do rozporządzenia

Załączniki

Załącznik nr 1

Załącznik nr 1

Ministria Ś rKodloiwmiskaat uz d in iaŚ 2r3o gdruodnwiai 2s0k2a0 r. (poz. 2449)

Załącznik nr 1

…….)

WZÓR Załącznik nr 1 WZÓR kARTA INFORMACYJNA DOkuMENTACJI GEOlOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku WYkONYWANIA PRAC GEOlOGICZNYCH NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ uDOkuMENTOWANIEM ZASOBÓW ZŁOŻA kOPAlINY*)     1. Tytuł dokumentacji geologicznej: …………………………………………………………..     2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji lub koncesji): ……………………….     3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: ……………………………………………………………     4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: ……………………………………     5. Lokalizacja prac geologicznych:         1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…;         2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).     6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: ……………………………………     7. Okres realizacji prac geologicznych: …………………………………………………………     8. Powierzchnia obszaru dokumentowanego: …………………………………………………..     9. Liczba wykonanych wierceń: …………………, głębokość wierceń: …………………, łączny metraż: …………………     10. Współrzędne otworu wiertniczego / otworów wiertniczych**) w państwowym systemie odniesień przestrzennych: x ………, y ………, układ współrzędnych płaskich prostokątnych: ………     11. Rzędna otworu / Rzędne otworów wiertniczych**): ………………… m n.p.m.     12. Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: ……………………………………….     13. Miejsce przechowywania próbek geologicznych: ………………………………………… – 2 –     14. Wykonane prace geologiczne:         1) badania geofizyczne powierzchniowe: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………;         2) badania geofizyczne w otworach: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………;         3) badania laboratoryjne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………;         4) badania hydrogeologiczne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………;         5) inne badania: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………….………………………..….     15. Przyczyna nieudokumentowania zasobów: ……………………………………………… Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić. – 3 –

Załącznik nr 2

WZÓR Załącznik nr 2

WZÓR kARTA INFORMACYJNA DOkuMENTACJI GEOlOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku WYkONYWANIA PRAC GEOlOGICZNYCH NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ UDOKUMENTOWANIEM ZASOBÓW WÓD PODZIEMNYCH*)     1. Tytuł dokumentacji geologicznej: …………………………………………………………     2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji): ……………………….     3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: ……………………………………………………………     4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: ……………………………………     5. Lokalizacja prac geologicznych:         1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…;         2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).     6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: ……………………………………     7. Okres realizacji prac geologicznych: …………………………………………………………     8. Liczba wykonanych wierceń: …………………, głębokość wierceń: …………………, łączny metraż: …………………     9. Współrzędne otworu wiertniczego / otworów wiertniczych**) w państwowym systemie odniesień przestrzennych: x ……………, y ……………, układ współrzędnych płaskich prostokątnych: ……………     10. Rzędna otworu / Rzędne otworów wiertniczych**): ………………… m n.p.m.     11. Wykonane prace geologiczne:         1) badania hydrogeologiczne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………;         2) badania laboratoryjne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………; – 4 –         3) badania geofizyczne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: …………………………………………….     12. Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: ………………………………………     13. Stratygrafia i głębokość poziomów wodonośnych: ……………………………………….     14. Parametry hydrogeologiczne poziomów wodonośnych: ………………………………….     15. Przyczyna nieudokumentowania zasobów: ………………………………………………. Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić. – 5 –

Załącznik nr 3

WZÓR Załącznik nr 3

WZÓR kARTA INFORMACYJNA DOKUMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku WYkONYWANIA OTWORu WIERTNICZEGO ……………… W CELU ROZPOZNANIA BUDOWY GŁĘBOKIEGO PODŁOŻA, (nazwa wiercenia) NIEZWIĄZANEGO Z DOKUMENTOWANIEM ZŁÓŻ KOPALINY*)     1. Tytuł dokumentacji geologicznej: …………………………………………………………     2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji): ……………………….     3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: ………………………………………………………     4. Wykonawca wiercenia: ………………………………………………………………………     5. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: …………………………………….     6. Lokalizacja prac geologicznych:         1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…;         2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).     7. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: ……………………………………     8. Okres realizacji prac geologicznych: …………………………………………………………     9. Imię i nazwisko kierownika wiercenia i numer świadectwa stwierdzającego kwalifikacje w zawodzie geolog: ………………………………………………     10. Cel wiercenia: ………………………………………………………………………………     11. Typ zestawu wiertniczego: …………………………………………………………………     12. Współrzędne otworu wiertniczego w państwowym systemie odniesień przestrzennych: x ……………, y ……………, układ współrzędnych płaskich prostokątnych: ……………     13. Rzędna terenu: ………………… m n.p.m.     14. Głębokość otworu wiertniczego: …………………     15. Zarurowanie: średnica rur: ………………, głębokość posadowienia rur: ………………     16. Wykonane prace geologiczne:         1) badania geofizyczne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………; – 6 –         2) badania laboratoryjne: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: …………………………………………….     17. Stratygrafia i głębokość przewierconych utworów: ………………………………………..     18. Liczba rdzeni wiertniczych oraz miejsce ich przechowywania: …………………………… Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić. – 7 –

Załącznik nr 4

WZÓR Załącznik nr 4

WZÓR kARTA INFORMACYJNA DOkuMENTACJI GEOlOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku WYkONYWANIA PRAC GEOlOGICZNYCH W CElu WYKORZYSTANIA CIEPŁA ZIEMI*)     1. Tytuł dokumentacji geologicznej: …………………………………………………………     2. Podstawa wykonania prac geologicznych (zgłoszenie projektu robót geologicznych z dnia): ……………………….     3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: ……………………………………………………………     4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: ……………………………………     5. Lokalizacja prac geologicznych:         1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…;         2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).     6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: ……………………………………     7. Okres realizacji prac geologicznych: …………………………………………………………     8. Powierzchnia obszaru badań: …………………………………………………………………     9. Otwory wykonane w celu zainstalowania wymienników ciepła: ……………………………     10. Liczba wykonanych otworów: …………………, głębokość otworów: ………………….., łączny metraż: …………………     11. Dane dotyczące reprezentatywnego otworu wiertniczego / otworów wiertniczych**):         1) rzędna: …………………………… m n.p.m.;         2) współrzędne otworu wiertniczego w państwowym systemie odniesień przestrzennych: x ……………, y ……………, układ współrzędnych płaskich prostokątnych: ……………;         3) głębokość: …………………, średnica: …………………, stratygrafia: …………………     12. Parametry technologiczne instalacji cieplnej:         1) rodzaj technologii zastosowanej do wykorzystania ciepła Ziemi: ………………………;         2) łączna długość kolektora: …………………………; – 8 –         3) medium wypełniające: ……………………………;         4) moc cieplna instalacji: ……………………………;         5) maksymalna wydajność instalacji***): ……………………… Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić. ***) W przypadku wykorzystania ciepła suchych skał. – 9 –

Załącznik nr 5

WZÓR Załącznik nr 5

WZÓR kARTA INFORMACYJNA DOkuMENTACJI GEOlOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku lIkWIDACJI OTWORu WIERTNICZEGO …………………………*) (nazwa wiercenia)     1. Tytuł dokumentacji geologicznej: …………………………………………………………..     2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji lub koncesji): ……………………….     3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: ……………………………………………………………     4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: ……………………………………     5. Lokalizacja prac geologicznych:         1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…;         2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).     6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: ……………………………………     7. Okres realizacji prac geologicznych: ………………………………………………………...     8. Współrzędne otworu wiertniczego w państwowym systemie odniesień przestrzennych: x ……………, y ……………, układ współrzędnych płaskich prostokątnych: ……………     9. Rzędna terenu: ………………… m n.p.m.     10. Dotychczasowe wykorzystanie otworu wiertniczego: ……………………………………     11. Przyczyna likwidacji otworu wiertniczego: ………………………………………………     12. Sposób likwidacji otworu wiertniczego: ………………………………………………….     13. Liczba rdzeni wiertniczych oraz miejsce ich przechowywania: …………………………. Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) – 10 – ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić. – 11 –

Załącznik nr 6

WZÓR Załącznik nr 6

WZÓR kARTA INFORMACYJNA DOkuMENTACJI GEOlOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku WYkONYWANIA BADAŃ GEOFIZYCZNYCH W CELU ZBADANIA STRUKTUR GEOLOGICZNYCH ZWIĄZANYCH Z WYSTĘPOWANIEM ZŁÓŻ WĘGLOWODORÓW*)     1. Tytuł dokumentacji geologicznej: …………………………………………………………     2. Podstawa wykonania prac geologicznych (zgłoszenie projektu robót geologicznych z dnia): ……………………….     3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: ……………………………………………………………     4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: ……………………………………     5. Lokalizacja prac geologicznych:         1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…;         2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).     6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: ……………………………………     7. Okres realizacji prac geologicznych: ………………………………………………………...     8. Powierzchnia obszaru dokumentowanego lub długość profili sejsmicznych: ……………….     9. Wykonane prace geologiczne:         1) badania geofizyczne powierzchniowe: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………;         2) inne badania: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: …………………………………………….     10. Lokalizacja udokumentowanych struktur geologicznych związanych z występowaniem węglowodorów:         1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…; – 12 –         2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia). Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić. – 13 – Załącznik nr 7 WZÓR

Załącznik nr 7

WZÓR

kARTA INFORMACYJNA DOkuMENTACJI GEOLOGICZNEJ SPORZĄDZANEJ W PRZYPADku WYkONYWANIA PRAC GEOlOGICZNYCH Z ZASTOSOWANIEM METOD GEOFIZYCZNYCH W GRANICACH OBSZARÓW MORSkICH RZECZYPOSPOlITEJ POlSkIEJ AlBO W CElu ROZPOZNANIA BUDOWY GŁĘBOKIEGO PODŁOŻA*)     1. Tytuł dokumentacji geologicznej: ………………………………………………………….     2. Podstawa wykonania prac geologicznych (nr decyzji): ……………………….     3. Podmiot wykonujący prace geologiczne: ……………………………………………………………     4. Podmiot finansujący i zamawiający prace geologiczne: ……………………………………     5. Lokalizacja prac geologicznych:         1) dla obszarów lądowych: miejscowość: ………………………………………, gmina: …………………………………, powiat: …………………………………, województwo: ………………………………….…;         2) dla obszarów morskich: region: ……… (w szczególności: basen, ławica, zatoka, głębia).     6. Arkusz mapy topograficznej/nawigacyjnej**) 1:100 000: ……………………………………     7. Okres realizacji prac geologicznych: …………………………………………………………     8. Powierzchnia obszaru dokumentowanego lub długość profili sejsmicznych: ……………….     9. Wykonane prace geologiczne:         1) badania geofizyczne powierzchniowe: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………;         2) inne badania: rodzaj: ……………………, liczba: …………………, imię i nazwisko wykonawcy: ……………………………………………. Sporządzający dokumentację: ………………………………………… (podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz nr kwalifikacji w zawodzie geolog albo nr decyzji uznającej kwalifikacje zawodowe w dziedzinie geologii albo podpis z podaniem imienia i nazwiska i informacji „osoba świadcząca usługi transgraniczne w dziedzinie geologii”) – 14 – ………………………………………… (miejscowość, rok) Objaśnienia: *) Niewypełnione punkty karty informacyjnej oznacza się wyrazami „nie dotyczy”. **) Niepotrzebne skreślić.