t.j.
status: obowiązujący
Rozporządzenie określa: 1) tryb postępowania w sprawach dotyczących wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku; 2) wzór wniosku o zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia placówki, o której mowa w pkt 1, zwanej dalej „placówką”.
Wniosek o zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku, zwane dalej „zezwo- leniem”, składa się do wojewody właściwego ze względu na miejsce położenia placówki.
Wzór wniosku o zezwolenie jest określony w załączniku do rozporządzenia.
W przypadku braków formalnych wniosku lub niedołączenia wymaganych dokumentów wojewoda wzywa pod- miot występujący o zezwolenie do uzupełnienia braków formalnych lub do przedstawienia brakujących dokumentów w ter- minie 14 dni od dnia doręczenia wezwania, pouczając, że nieuzupełnienie braków formalnych lub niedołączenie dokumen- tów spowoduje pozostawienie wniosku bez rozpoznania.
1. W terminie 30 dni od dnia złożenia wniosku o zezwolenie właściwy do spraw pomocy społecznej wydział urzędu wojewódzkiego, w imieniu i z upoważnienia wojewody, dokonuje oględzin obiektu, w którym jest usytuowana placówka. 2. Wojewoda rozpatruje wniosek o zezwolenie w terminie 14 dni od dnia zakończenia oględzin obiektu, w którym jest usytuowana placówka. 3. Przy rozpatrywaniu wniosku o zezwolenie wojewoda bierze pod uwagę wyniki oględzin obiektu, w którym jest usytuowana placówka, szczególnie w zakresie spełniania standardów określonych w art. 68 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej. 4. Wydając zezwolenie, wojewoda wpisuje placówkę do rejestru placówek. 1) Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej kieruje działem administracji rządowej – zabezpieczenie społeczne, na podstawie § 1 ust. 2 pkt 2 rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 18 listopada 2019 r. w sprawie szczegółowego zakresu działania Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej (Dz. U. poz. 2267).
W przypadku złożenia przez podmiot prowadzący placówkę wniosku o cofnięcie zezwolenia, podmiot ten w uzgod- nieniu z wojewodą określa sposób zapewnienia dalszej opieki osobom przebywającym w placówce.
Wnioski o zezwolenie na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia placówki zapewniającej całodobową opiekę osobom niepełnosprawnym, przewlekle chorym lub osobom w podeszłym wieku złożone i nieroz- patrzone przed dniem wejścia w życie rozporządzenia podlegają rozpoznaniu na podstawie niniejszego rozporządzenia bez konieczności ponownego składania wniosku.
Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.2) Minister Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej: M. Maląg 2) Niniejsze rozporządzenie było poprzedzone rozporządzeniem Ministra Polityki Społecznej z dnia 28 kwietnia 2005 r. w sprawie wydawania i cofania zezwoleń na prowadzenie działalności gospodarczej w zakresie prowadzenia placówki zapewniającej całodobo- wą opiekę (Dz. U. poz. 739), które traci moc z dniem wejścia w życie niniejszego rozporządzenia zgodnie z art. 11 ustawy z dnia 19 lipca 2019 r. o zmianie ustawy o pomocy społecznej oraz ustawy o ochronie zdrowia psychicznego (Dz. U. poz. 1690 oraz z 2020 r. poz. 875). Załącznik do rozporządzenia Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 28 sierpnia 2020 r. (poz….)
WZÓR WZÓR WNIOSEK O ZEZWOLENIE NA PROWADZENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W ZAKRESIE PROWADZENIA PLACÓWKI ZAPEWNIAJĄCEJ CAŁODOBOWĄ OPIEKĘ OSOBOM NIEPEŁNOSPRAWNYM, PRZEWLEKLE CHORYM LUB OSOBOM W PODESZŁYM WIEKU 1. Nazwa placówki …………………………………………………………………………….. 2. Adres placówki ……………………………………………………………………………… 3. Numer telefonu placówki …………………… numer faksu placówki2) …………………… adres e-mail placówki2) …………………………………………………………………….... 4. Przeznaczenie placówki …………………………………………………………................... 5. Liczba miejsc dla mieszkańców …………………………………………………………….. 6. Struktura zatrudnienia i zakres usług świadczonych w placówce …………………………………………….................................................................................. …………………………………………….................................................................................. …………………………………………….................................................................................. …………………………………………….................................................................................. 7. Dane o: 1) podmiocie występującym z wnioskiem1): a) jednostce lub organizacji: nazwa ……………………………………………………………………………………........... adres ……………………………………………………………………………………………. numer telefonu ………………………….... numer faksu2) ……………………………………. adres e-mail2) …………………………………………………………………………………… numer identyfikacji podatkowej NIP3) …………………………………………………………. numer w Krajowym Rejestrze Sądowym ………………………………………………………. imię i nazwisko osoby reprezentującej lub pełnomocnika ……………………………………. adres osoby reprezentującej lub pełnomocnika ………………………………………………… …………………………………………………………………………………………………... numer telefonu osoby reprezentującej lub pełnomocnika2) …………………………................. numer faksu osoby reprezentującej lub pełnomocnika2) …………………………...................... adres e-mail osoby reprezentującej lub pełnomocnika2) ……………………………………….. b) osobie fizycznej: imię i nazwisko ………………………………………………………………………………… adres do doręczeń ………………………………………………………………………………. …………………………………………………………………………………………………... numer telefonu2) ………………………... numer faksu2) …………………………………….... adres e-mail2) ………………………………………………………………………………….... NIP/PESEL …………………………………………………………………………………...... imię i nazwisko pełnomocnika2) ……………………………………………………………….. adres pełnomocnika …………………………………………………………………………...... …………………………………………………………………………………………………... numer telefonu pełnomocnika2) ………………………............................................................... numer faksu pełnomocnika2) …………………………................................................................ adres e-mail pełnomocnika2) …………………………………………………………………... 2) osobie, która będzie kierowała placówką: imię i nazwisko ………………………………………………………………………………… adres do doręczeń ……………………………………………………………………………..... numer telefonu2) ………………………………………………………………………………... 8. Wnoszę o wydanie zezwolenia na czas określony/nieokreślony1). …………………………………. ………………………………….. (miejscowość, data) (podpis osoby upoważnionej do złożenia wniosku) Załączniki4): 1) ………………………………………………………………………………………….. 2) ………………………………………………………………………………………….. 3) ………………………………………………………………………………………….. 4) ………………………………………………………………………………………….. 5) ………………………………………………………………………………………….. 6) ………………………………………………………………………………………….. 7) ………………………………………………………………………………………….. Potwierdzam przyjęcie wymienionych we wniosku załączników. …………………………………. ………………………………….. (miejscowość, data) (podpis osoby przyjmującej wniosek) 1) Niepotrzebne skreślić. 2) O ile posiada. 3) Należy wpisać numer, o ile jego nadanie wynika z przepisów prawa. 4) Do wniosku należy dołączyć: 1) dokumenty potwierdzające tytuł prawny do nieruchomości, na której jest usytuowany dom; 2) zaświadczenie organu nadzoru budowlanego potwierdzające możliwość użytkowania obiektu budowlanego określonego w kategorii XI załącznika do ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. – Prawo budowlane (Dz. U. z 2020 r. poz. 1333); 3) koncepcję prowadzenia placówki; 4) informację o sposobie finansowania placówki i niezaleganiu z płatnościami wobec urzędu skarbowego i składkami do Zakładu Ubezpieczeń Społecznych; 5) informację z Krajowego Rejestru Karnego o niekaralności osoby, która będzie kierowała placówką, i zaświadczenie, że ze względu na stan zdrowia jest ona zdolna do prowadzenia placówki; 6) oświadczenie wnioskującego, że nie został prawomocnie ukarany za czyny, o których mowa w art. 130 ust. 4–6 ustawy z dnia 12 marca 2004 r. o pomocy społecznej (Dz. U. z 2019 r. poz. 1507, z późn. zm.), w okresie 5 lat poprzedzających dzień złożenia wniosku o wydanie zezwolenia na prowadzenie placówki; 7) pełnomocnictwo, jeżeli podmiot działa przez pełnomocnika.