w sprawie legitymacji służbowych pracowników Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego (DU/2025/500)

t.j.

status: obowiązujący

Rozporządzenie określa:         1) wzór legitymacji służbowej pracownika Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego, zwanego dalej „Urzędem”;         2) tryb wydawania, wymiany i zwrotu legitymacji służbowej pracownika Urzędu.

Wzór legitymacji służbowej pracownika Urzędu określa załącznik do rozporządzenia.

    1. Legitymacja służbowa jest wydawana z urzędu.     2. Odbiór legitymacji służbowej pracownik Urzędu potwierdza własnoręcznym podpisem.

Wymiany legitymacji służbowej dokonuje się z urzędu albo na wniosek pracownika Urzędu, po uprzednim zwróce- niu przez niego posiadanej legitymacji służbowej.

Zwrotu legitymacji służbowej dokonuje:         1) pracownik Urzędu osobiście albo         2) członek rodziny albo bezpośredni przełożony pracownika Urzędu – w przypadku gdy nie jest możliwy zwrot legity- macji służbowej w trybie określonym w pkt 1.

Informacje o wydaniu, wymianie oraz zwrocie legitymacji służbowej są odnotowywane w ewidencji wydanych legitymacji służbowych prowadzonej przez Urząd.

Rozporządzenie wchodzi w życie z dniem 1 lipca 2025 r. Prezes Rady Ministrów: D. Tusk

Załączniki

Załącznik nr 1

Załącznik nr 1

Załącznik do rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia (Dz. U. poz. ) Wzór WZÓR awers rewers OPIS LEGITYMACJI SŁUŻBOWEJ PRACOWNIKA URZĘDU KOMISJI NADZORU FINANSOWEGO Legitymacja ma formę karty identyfikacyjnej o wymiarach 85,60 × 53,98 mm (ID-1) wykonanej z poliwęglanu, spersonalizowanej metodą grawerowania laserowego.     1. Awers:         1) dwukolorowe tło giloszowe w technice druku irysowego;         2) mikrodruki wkomponowane w tło giloszowe;         3) napis RZECZPOSPOLITA POLSKA – nadrukowany farbą optycznie zmienną;         4) czarne napisy:             a) URZĄD KOMISJI NADZORU FINANSOWEGO,             b) Legitymacja służbowa nr,             c) Ważna do,             d) Imię,             e) Nazwisko,             f) Stanowisko służbowe;         5) tarcza herbowa z orłem według wzoru określonego w art. 2 ustawy z dnia 31 stycznia 1980 r. o godle, barwach i hymnie Rzeczypospolitej Polskiej oraz o pieczęciach państwowych (Dz. U. z 2025 r. poz. 299);         6) transparentny hologram;         7) napis: „UKNF” wkomponowany w tło giloszowe;         8) nadruki farbami aktywnymi w promieniowaniu ultrafioletowym;         9) grawerowane laserowo na etapie personalizacji blankietu:             a) wizerunek twarzy pracownika*,             b) dane wskazane w pkt 4 lit. b–f.     2. Rewers:         1) dwukolorowe tło giloszowe w technice druku irysowego;         2) mikrodruki wkomponowane w tło giloszowe;         3) napis: „UKNF” wkomponowany w tło giloszowe;         4) czarny napis: „W przypadku znalezienia legitymacji należy zwrócić ją niezwłocznie do Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego albo do najbliższej jednostki Policji.”;         5) niepowtarzalny numer blankietu składający się z czterech cyfr;         6) nadruki farbami aktywnymi w promieniowaniu ultrafioletowym. * Aktualny, zintegrowany z podłożem wizerunek twarzy pracownika powinien być sporządzony na podstawie fotografii o wymiarach 35 × 45 mm, wykonanej na jednolitym, jasnym tle, mającej dobrą ostrość, pokazującej wyraźnie oczy i twarz, przedstawiającej osobę od wierzchołka głowy do górnej części barków, tak aby jej twarz zajmowała 70–80 % fotografii, i pokazującej osobę bez nakrycia głowy i okularów z ciemnymi szkłami, patrzącą na wprost z otwartymi oczami, z naturalnym wyrazem twarzy i zamkniętymi ustami. 2